Czy candidate experience może być doświadczeniem well-beingowym?

Mental health

Firmy wydają setki tysięcy złotych na marketing rekrutacyjny, budując piękne i kolorowe światy, ale dla kandydatów kilka spotkań z reprezentantami organizacji jest szybkim i prawdziwym „sprawdzam karty”. Zastanów się czy etapy rekrutacji w Twojej firmie są prawdziwą próbką well-beingu, którego doświadczy kandydat stając się pracownikiem?

"Mamy go” – powiedział menadżer, zamykając laptopa z entuzjazmem, który sugerowałby, że właśnie wytropiliśmy przestępcę z listy Interpolu. Chwilę wcześniej wykazał kandydatowi podczas rozmowy rekrutacyjnej, że podejmowane przez niego wybory zawodowe nie miały sensu i zmarnował ostatnie dwa lata swojego życia zawodowego. 
„I co teraz?” – zapytałem, na co menedżer zareagował zdziwieniem. „Jak to? Złożymy mu niższą ofertę, oczywiście”. Trochę inny pomysł miał sam kandydat, który już nigdy nie odpowiedział na żadną wiadomość firmy. Kiedy udało mi się go przekonać do feedbacku, wyznał, że rozmowa z reprezentantem firmy zraziła go nie tylko do marki pracodawcy, lecz także jako konsumenta. „A tak pięknie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    Head of Content Mindgram, trener i konsultant. Specjalizuje się w temacie szczęścia w pracy. Świetnie zna się na efektywnej komunikacji – od opowiadania historii biznesowych po prowadzenie prezentacji. Od kilkunastu lat prowadzi zespoły, od konsultanckich po sprzedażowe, a jako trener i konsultant pracuje z największymi firmami technologicznymi. Pasjonat i projektant gier strategicznych, wiecznie surfujący po crowdfundingowych portalach w poszukiwaniu nowych, czasem szalonych, projektów. Wierzy w podejście, że wszyscy podnosimy sobie komfort pracy, wykonując bardzo małe, ale częste, zmiany jakościowe.