Grudzień 2018. Chciałabym napisać, że puszysty śnieg otulał przydrożne drzewa, a w soplach lodu odbijała się szlachetność naszych zawiasów. Ale nic z tych romansideł. A jeśli chodzi o pogodę, to w Jasinie jak zawsze o tej porze roku – gorąco. Szykowaliśmy się na świąteczną imprezę firmową – wtedy w blumowej atmosferze jest więcej emocji, tego czegoś. Na tym spotkaniu planowana była premiera naszego pracowniczego pisma „IdźMy Dalej”. Gazeta drukowana, klasyczna w swojej postaci, wszystko super… ale to za mało, to tylko jeden z klocków komunikacji. I to tej stricte wewnętrznej. My czuliśmy głód, chcieliśmy się tym pochwalić. Tym, co robimy, jak pracujemy, jakich to mamy cudnych i kreatywnych ludzi na pomarańczowym pokładzie. Bo okucia meblowe same się nie robią, tu zresztą Ameryki nie odkryłam. Ludzie. Każdy w firmie jest ważnym budowniczym sukcesu. Mnie bardzo zależy na tym, aby ich odkrywać, motywować, pokazywać. Wtedy też wpadłam na pomysł – niech usłyszy o nas świat. Świat, który już bardzo dobrze poznał się na okuciach Blum, ale niewiele słyszał o tym, jak się u nas pracuje. Wszystko, co nam wówczas towarzyszyło – a zwłaszcza wydanie gazety – działało jak katalizator, by odpalić kanał @PracawBlumPolska.

Źródło: Opracowanie własne.
3, 2, 1... start!
Czy ta historia jest jakaś niesamowita? Nie sądzę. Tak dzieje się również w innych firmach. Czasami jest więcej tabelek i Excela, a czasami odbywa się to bez żadnego merytorycznego przygotowania, na tzw. spontanie. Blum to firma międzynarodowa. Mamy wysokie standardy prowadzenia projektów, dbamy o każdy detal. Nie zabrakło więc rzetelnych wykresów, globalnego przygotowania i planu. Tym aspektem zajęli się specjaliści. Natomiast od momentu pierwszego „opublikuj” profil ma swojego koordynatora, którym jestem ja. Zastanawialiśmy się też nad nazwą, profil karierowy – kariera w Blum… coś tu nie grało. To nie my, to nie to miejsce. Po prostu @PracawBlumPolska.
Jest u nas jeszcze jeden profil @BlumPolska – dedykowany klientom końcowym – stolarzom i architektom. Merytoryczną, bardzo produktową zawartość opracowują marketingowcy. To, co różni te dwa profile, to grupa docelowa. Ale do tego wrócę.
Angażowanie społeczności wokół profilu
Na obu kanałach pracujemy w podobny sposób. Tu nie ma jakichś czarodziejskich narzędzi – kiedyś to była najzwyklejsza tabelka w Excelu, dziś korzystamy bezpośrednio z panelu administracyjnego na FB. W Blum Polska jest nas pięciuset – z czego ponad połowa to pracownicy produkcji, magazynu...