Dołącz do czytelników
Brak wyników

Employer branding , Otwarty dostęp

3 sierpnia 2021

NR 23 (Lipiec 2021)

Angażujący i wartościowy profil karierowy na FB. Na przykładzie działań Blum Polska

0 506

Ciekawy, rzetelnie prowadzony profil karierowy firmy to szansa na przyciągnięcie uwagi przyszłych kandydatów. Jak pokazać organizację w sposób prawdziwy, w odpowiednim świetle przedstawiając ludzi, wartości i produkty?

Grudzień 2018. Chciałabym napisać, że puszysty śnieg otulał przydrożne drzewa, a w soplach lodu odbijała się szlachetność naszych zawiasów. Ale nic z tych romansideł. A jeśli chodzi o pogodę, to w Jasinie jak zawsze o tej porze roku – gorąco. Szykowaliśmy się na świąteczną imprezę firmową – wtedy w blumowej atmosferze jest więcej emocji, tego czegoś. Na tym spotkaniu planowana była premiera naszego pracowniczego pisma „IdźMy Dalej”. Gazeta drukowana, klasyczna w swojej postaci, wszystko super… ale to za mało, to tylko jeden z klocków komunikacji. I to tej stricte wewnętrznej. My czuliśmy głód, chcieliśmy się tym pochwalić. Tym, co robimy, jak pracujemy, jakich to mamy cudnych i kreatywnych ludzi na pomarańczowym pokładzie. Bo okucia meblowe same się nie robią, tu zresztą Ameryki nie odkryłam. Ludzie. Każdy w firmie jest ważnym budowniczym sukcesu. Mnie bardzo zależy na tym, aby ich odkrywać, motywować, pokazywać. Wtedy też wpadłam na pomysł – niech usłyszy o nas świat. Świat, który już bardzo dobrze poznał się na okuciach Blum, ale niewiele słyszał o tym, jak się u nas pracuje. Wszystko, co nam wówczas towarzyszyło – a zwłaszcza wydanie gazety – działało jak katalizator, by odpalić kanał @PracawBlumPolska.

 

POLECAMY

Zdj. 1. Przykład postów opublikowanych na firmowym profilu
Źródło: Opracowanie własne.

3, 2, 1... start!

Czy ta historia jest jakaś niesamowita? Nie sądzę. Tak dzieje się również w innych firmach. Czasami jest więcej tabelek i Excela, a czasami odbywa się to bez żadnego merytorycznego przygotowania, na tzw. spontanie. Blum to firma międzynarodowa. Mamy wysokie standardy prowadzenia projektów, dbamy o każdy detal. Nie zabrakło więc rzetelnych wykresów, globalnego przygotowania i planu. Tym aspektem zajęli się specjaliści. Natomiast od momentu pierwszego „opublikuj” profil ma swojego koordynatora, którym jestem ja. Zastanawialiśmy się też nad nazwą, profil karierowy – kariera w Blum… coś tu nie grało. To nie my, to nie to miejsce. Po prostu @PracawBlumPolska.
Jest u nas jeszcze jeden profil @BlumPolska – dedykowany klientom końcowym – stolarzom i architektom. Merytoryczną, bardzo produktową zawartość opracowują marketingowcy. To, co różni te dwa profile, to grupa docelowa. Ale do tego wrócę.

Angażowanie społeczności wokół profilu

Na obu kanałach pracujemy w podobny sposób. Tu nie ma jakichś czarodziejskich narzędzi – kiedyś to była najzwyklejsza tabelka w Excelu, dziś korzystamy bezpośrednio z panelu administracyjnego na FB. W Blum Polska jest nas pięciuset – z czego ponad połowa to pracownicy produkcji, magazynu i działów technicznych. Głos firmy w social mediach oparty tylko na przemyśleniach osób z administracji?… Nie. To się nie uda. Pomysły powinny iść ze wszystkich stron. 
Staramy się, aby tak było. Pracujemy międzydziałowo. Powstała grupa entuzjastów, którzy czują temat. Spotykamy się co jakiś czas, aby przegadać to, co jest ważne z punktu widzenia różnych obszarów. Jeśli jest jakaś kontrola treści – to tylko w tej grupie. Choć ostateczn...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy