Wideo w employer brandingu – hot or not? Dobre praktyki od Mobica

Temat Numeru

Już od dobrych paru lat słychać, że wideo jest królem contentu, bez którego nie da się prowadzić skutecznej komunikacji marketingowej. Trend ten łatwo przeniknął do obszaru employer brandingu, który będąc w fazie dynamicznego rozwoju i profesjonalizacji, chłonie jak gąbka wszelkie rynkowe nowinki. Czy jednak inwestowanie w EB-owe wideo to zawsze dobry pomysł? Przyjrzyjmy się tematowi na przykładzie działań Mobica.

Należy zacząć od stwierdzenia, choć dla wielu może być ono oczywiste, że nie ma jednej właściwej odpowiedzi na pytanie o opłacalność jakiegokolwiek działania związanego z budowaniem marki pracodawcy. Uniwersalny przepis na skuteczny employer branding nie istnieje. Ile organizacji, tyle wyzwań, punktów widzenia i uwarunkowań. Nie inaczej jest z wideo. Dlatego przed podjęciem każdego projektu filmowego trzeba przeprowadzić rzetelną analizę potrzeb i celów, która wskaże nam drogę do ich zaspokojenia i osiągnięcia.

Najpierw cel, potem działanie

Jeśli zastanawiamy się nad produkcją EB-owego wideo, oznacza to, że prawdopodobnie nasz biznes napotkał WYZWANIE. To ono jest pierwszą iskrą, z której ma szansę rozpalić się filmowy płomień. W sercu wyzwania leży POTRZEBA, jego bardziej namacalne i skonkretyzowane oblicze. Warto przyjrzeć się, jakie potrzeby zawierają się w wyzwaniu, przed którym stajemy. Stąd już prosta droga do wyznaczenia CELU, czyli punktu, w którym chcemy się znaleźć dzięki podejmowanym działaniom.
Cele, wynikające z wyzwań i potrzeb w kontekście filmów EB-owych, mogą być różnorodne. Często są związane z rozpoznawalnością lub reputacją marki, potrzebami rekrutacyjnymi, budowaniem pozytywnego doświadczenia kandydata lub pracownika, zaangażowaniem i satysfakcją pracowników, a nawet retencją.
W uproszczonym schemacie najpopularniejsze z nich przedstawiają się tak (patrz Tabela 1).

Tabela 1. Cele wynikające z wyzwań i potrzeb

Wyzwanie/potrzeba

Cele (obszary)

świat nie wie, że istniejemy.

brand awareness

świat nie zdaje sobie sprawy, z kim ma do czynienia.

brand awareness / recognition / reputation

rośniemy, brakuje rąk do pracy!

recruitment marketing

konkurencja podbiera nam najlepszych kandydatów.

recuitment marketing / brand recognition / reputation

kandydat rezygnuje w trakcie procesu rekrutacyjnego.

candidate experience, engagement

pracownicy sygnalizują, że konkurencja robi „fajne rzeczy”, a my nie.

employee experience / satisfaction / engagement / recognition

ko...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy