Specjalista SEO - kim jest i czym się zajmuje?
Zacznijmy od samego początku, czyli wyjaśnienia, kim dokładnie jest specjalista SEO. To niezwykle pożądany dzisiaj specjalista, którego głównym zadaniem jest analiza i monitorowanie trendów SEO i dostosowywanie strategii marketingowej swojej firmy w celu poprawy widoczności i zwiększenia ruchu użytkowników na stronie czy sklepie internetowym.
Rola specjalisty SEO różni się w zależności od branży i celów marketingowych firmy. Pozycjonowanie sklepu obejmuje nieco inny zakres działań, niż e-marketing w dużej instytucji bankowej, jednak możemy znaleźć pewne wspólne i uniwersalne obowiązki specjalistów SEO, do których należy między innymi tworzenie strategii SEO, analiza i stosowanie fraz kluczowych, budowanie portfolio linków zewnętrznych i wewnętrznych, tworzenie treści, analiza konkurencji, a także optymalizacja strony internetowej pod kątem technicznym. Z roku na rok zakres działań SEO rozwija się, co sprawia, że wiele firm inwestuje w cały dział SEO, skupiający specjalistów zajmujących się różnymi obszarami marketingu internetowego.
Kompetencje i umiejętności specjalisty SEO
Czego oczekuje się od specjalisty SEO w kamanmarketing.pl? Zacznijmy od podstawowych umiejętności, jakimi jest analityczny umysł, cierpliwość w analizie i weryfikacji danych, a także dbałość o szczegóły i umiejętność pracy w zespole, szczególnie gdy dział SEO składa się z kilku osób.
Specjaliści SEO powinni dysponować także umiejętnością tworzenia atrakcyjnych treści - opisów produktów, artykułów blogowych, wpisów w mediach społecznościowych i wielu innych, które nie tylko zainteresują czytelników, ale przede wszystkim będą zoptymalizowane pod wyszukiwarkę internetową.
Wraz z doświadczeniem, specjalista SEO powinien w coraz większym stopniu analizować i identyfikować trendy i preferencje użytkowników. Coraz częściej pożądaną umiejętnością wśród specjalistów SEO jest znajomość języków programowania i technologii front-endowych, takich jak JavaScript, HTML, CSS. Te umiejętności, w połączeniu ze znajomością obsługi Google Analytics i Google Ads sprawi, że bez problemu jako kompetentny kandydat, znajdziemy pracę w zawodzie.
Czy opłaca się rozwijać w branży SEO?
Specjalista, a później ekspert SEO to zawód, który wymaga wielu umiejętności miękkich i twardych. Wielu z nich nie zdobywa się ot tak, z kursu online - potrzeba doświadczenia i praktyki, by odpowiednio zaplanować i przeprowadzić skuteczną i efektywną kampanię marketingową. Wydawać się może, że gra nie zawsze jest warta świeczki, ale nic bardziej mylnego.
Dzisiaj specjalista SEO to jeden z najbardziej pożądanych zawodów w branży marketingu. Dzisiaj każda firma musi dbać o reklamę onsite i bez niej trudno będzie można mówić o utrzymaniu odpowiedniej konkurencyjności oferty. Wraz ze wzrostem popytu, rosną także stawki wynagrodzeń dla specjalistów SEO, którzy są w stanie potwierdzić swoją przydatność. Specjalista SEO może liczyć w początkowym stadium kariery na zarobki od 5,000 do 7,000 złotych. Z biegiem lat i rosnącym doświadczeniem, wynagrodzenie również wzrasta i w przypadku ekspertów SEO może ono wynosić ponad 10,000 złotych. Jak zatem widać, ścieżka kariery specjalisty SEO jest jak najbardziej opłacalna, zarówno ze względu na perspektywiczność tego zawodu, jak i zadowalające zarobki.