Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat Numeru

3 lutego 2022

NR 26 (Styczeń 2022)

PwC i pierwsze działania EB na TikToku w Polsce

0 150

TikTok to aplikacja, która zyskuje coraz większą popularność. To prawda, z którą nie można się dziś nie zgodzić. Jednak jak ramy tego medium społecznościowego połączyć z wizją i charakterem brandu lidera usług profesjonalnych? Wydawało się to relatywnie trudne, ale myślę, że po prawie dwóch latach funkcjonowania jako pierwsza firma z naszego sektora usług z Polski na TikToku – nasz przykład pokazał, że było warto.

Użytkownicy TikToka wypracowali swój unikalny sposób komunikowania się – za pomocą różnorodnych form wideo i muzyki. To połączenie na początku trafiało jedynie do nastolatków i pokolenia Z, jednak podczas pandemii COVID-19 z TikToka zaczęli korzystać przedstawiciele wszystkich generacji. Jako PwC Polska szybko dostrzegliśmy wiele możliwości efektywnego wykorzystania tej aplikacji w strategii budowania marki pracodawcy. 
Jednym z naszych celów było zwiększenie świadomości użytkowników TikToka na temat możliwości kariery i rozwoju w PwC. Zatrudniamy w Polsce około 6,5 tys. osób, działamy w siedmiu biurach regionalnych i zależy nam na tym, aby być pracodawcą pierwszego wyboru dla talentów. Do tego zadania zaangażowaliśmy naszych Influencerów, czyli ambasadorów marki PwC wśród studentów, którzy nagrywali materiały wideo opowiadające o swoich zadaniach, naszych praktykach dla młodych i ambitnych osób oraz możliwości podjęcia pracy w różnorodnych działach. 
Oprócz celu wizerunkowego rzetelnie podeszliśmy także do celu rekrutacyjnego. Poprzez materiały organiczne i płatne promocje informowaliśmy użytkowników TikToka o aktualnych rekrutacjach. Ponad dwumilionowe wyświetlenia materiałów oraz kilkunastoprocentowa konwersja użytkowników TikToka, do których dotarły nasze materiały wideo na www.pwc.pl/kariera, bardzo pozytywnie wpłynęły na finalne wyniki poszczególnych procesów rekrutacyjnych.
 W naszych działaniach na TikToku zależało nam także na pokazaniu dobrej atmosfery pracy panującej w PwC – udało nam się to dzięki wsparciu naszych Influencerów oraz pracowników, którzy zaangażowali się w tworzenie treści na ten kanał. 

POLECAMY

Co udało nam się osiągnąć?

  • W mniej niż 2 lata zbudowaliśmy na TikToku społeczność ponad 12 tys. obserwujących konto.
  • Opublikowaliśmy ponad 110 materiałów wideo, które łącznie uzyskały ponad 163 tys. pozytywnych reakcji.
  • Nasze materiały organiczne osiągają średnio kilka tysięcy wyświetleń, a te, które są wspierane płatną promocją, uzyskują wynik od 1,6 mln do 2,3 mln wyświetleń. Zarówno materiały organiczne, jak i te z płatną promocją zyskują pozytywny feedback od grupy docelowej.
  • Byliśmy pierwszą firmą w Polsce, która rozpoczęła działania employer brandingowe na tej platformie.

Jak to się zaczęło?

Pierwszy materiał na koncie PwC Polska na TikToku opublikowaliśmy w maju 2020 r. Zdecydowaliśmy się na wdrożenie działań employer brandingowych na tym kanale social media z kilku powodów.
 

Zdj. 1. Konto PwC Polska na TikToku współtworzą Influencerzy marki. Na zdjęciu: Dominik Dyszkowski, Katarzyna Kiryczuk, Ilona Biskup
Źródło: Opracowanie własne.


Pierwszy z nich dotyczył odwołanych ze względu na pandemię wydarzeń offline. Targi pracy, konferencje czy eventy na uczelniach były dla nas naturalnym sposobem na regularne dotarcie do studentów i młodych absolwentów. Kontakt z tą grupą naszych potencjalnych kandydatów w czasie pandemii był dla nas nieustannie bardzo ważny, dlatego stwierdziliśmy, że nie możemy dłużej nie wykorzystać możliwości zyskującego na popularności TikToka. Dlatego jako pierwsi w Polsce rozszerzyliśmy nasze działania w social mediach o tę platformę. Dziś nasza aktywna działalności na TikToku jest przykładem na to, jak angażować i edukować pokolenie Z i stopniowo docierać także do starszych użytkowników na tej platformie.

Drugim powodem naszych działań employer brandingowych na TikToku była chęć zwiększenia naszej aktywności w mediach społecznościowych, które podczas pandemii stały się jeszcze bardziej popularne. Przed założeniem konta sprawdziliśmy dane o użytkownikach TikToka w Polsce, wyprodukowaliśmy serię nagrań i zaangażowaliśmy ambasadorów naszej marki do tworzenia kolejnych publikacji. Rozpoczęliśmy również kampanię promocyjną, aby dać naszym obserwatorom na Facebooku oraz Instagramie znać, że nasze treści skierowane do studentów i absolwentów można znaleźć również na kolejnym kanale social media.

Research jako podstawa naszych działań

Publikacja naszych pierwszych treści na TikToku została zaplanowana na połowę maja 2020 r. Te działania zostały poprzedzone dokładnym researchem związanym ze sprawdzeniem platformy oraz analizą jej słabych i mocnych stron. 
Gdy podjęli...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy