Dołącz do czytelników
Brak wyników

Strategia i wdrażanie

19 sierpnia 2022

NR 29 (Sierpień 2022)

Lepiej widoczni – widocznie lepsi. Case study KGHM Polska Miedź S.A.

0 130

Popularność programów typu employee advocacy w ostatnim czasie przybrała na sile. Google podaje ponad 107 mln wyników wyszukiwania tego określenia w ich wyszukiwarce. Dlaczego tak się dzieje?

Do popularności projektów związanych z rzecznictwem pracowników przyczyniła się choćby pandemia koronawirusa SARS-CoV-2. Sytuacja „zamknięcia” wymusiła na firmach tworzenie wielu rozwiązań w trybie online. Kluczowym wyzwaniem dla pracodawców okazała się digitalizacja procesów, jednak komunikacja online z pracownikami okazała się równie ważna, jeżeli nie najważniejsza.

POLECAMY

Uruchomienie projektu Employee Advocacy w kghm 

KGHM Polska Miedź S.A. to innowacyjna firma, której najważniejszym zasobem są ludzie. Portale społecznościowe, takie jak LinkedIn, Facebook, Twitter, to nie tylko miejsca, gdzie na bieżąco publikujemy informacje na temat działań naszej firmy, lecz także okazja do „spotkania się” z naszymi pracownikami i partnerami biznesowymi. Zgodnie ze strategią Spółki – również to medium jest miejscem, gdzie prowadzimy dialog z naszymi pracownikami i budujemy wizerunek KGHM jako pracodawcy. Każde działanie w social mediach to szansa na pokazanie naszej wyjątkowej specyfiki i przede wszystkim ludzi, którzy w niej pracują.
Zgodnie ze strategią HR KGHM Polska Miedź S.A., wdrożyliśmy szereg działań wspierających naszych pracowników w tym trudnym, pandemicznym i postpandemicznym czasie (m.in. infolinie dla pracowników i ich rodzin, telefoniczna pomoc psychologiczna, warsztaty online dotyczące radzenia sobie ze stresem, szkolenia dla menedżerów). W wywiadach telefonicznych badaliśmy także potrzeby pracowników i szukaliśmy odpowiednich rozwiązań, by wesprzeć ich w tym trudnym czasie. Większość naszej załogi zgłaszała potrzebę pogłębienia kontaktu z przełożonym i współpracownikami. Liderzy akcentowali więc wagę rozwoju umiejętności komunikacyjnych w zakresie efektywnego wspierania i zarządzania pracownikami w „trybie online”. 
Agnieszka Ryżewska, kierownik Wydziału HR Business Partnerów KGHM Polska Miedź S.A. zainicjowała wdrożenie programu employee advocacy jako sposobu na wspieranie pracowników w efektywnym funkcjonowaniu w social mediach. Projekt ten uzyskał nazwę  #KGHMLovers – czyli miłośnicy KGHM. I tak w październiku 2020 roku  wystartowaliśmy z pilotażowym programem Employee Advocacy #KGHMLovers.

Wdrożenie projektu. założenia i cele

Wiedzieliśmy, że aby efektywnie wdrożyć projekt, 
potrzebujemy specjalistów z zewnątrz. Do współpracy
 zaprosiliśmy więc Grupę Yak i rozpoczęliśmy projekt od stworzenia koncepcji – czyli określiliśmy główne cele i założenia projektu, dopasowane do realiów i potrzeb naszej organizacji. Ustaliliśmy więc:

  1. RUPĘ DOCELOWĄ PROJEKTU: pracowników, którzy chcą zdobyć umiejętności efektywnego działania na LinkedIn bądź chcą doskonalić swoje kompetencje w tym obszarze, aby spełnić swoje cele osobiste i biznesowe (do projektu pracownicy zgłaszali się indywidualnie).
  2. GŁÓWNE CELE PROJEKTU:
  • Wzmocnienie komunikacji online między współpracownikami i w relacji pracownik – przełożony.
  • Wzmocnienie motywacji i zaangażowania naszych ludzi, którzy chcą promować się w internecie i tworzyć swoją silną markę osobistą, a dzięki temu mogą wzmocnić markę organizacji.
  • Zbudowanie społeczności wokół KGHM – efektywna współpraca w różnych obszarach, działach czy grupach zadaniowych. Zbudowanie zespołu pracowników, którzy wspierają się w „byciu online”.
  • Zaprezentowanie umiejętności i doświadczeń pracowników szerszemu forum – pokazanie, że KGHM to po prostu fajni ludzie; #LepiejWidoczniWidocznieLepsi.
  • Wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy w internecie – budowanie  wiarygodności i autentyczności marki w oczach klientów.
  • Wzrost prestiżu firmy w branży.

Schemat działań w projekcie

W kolejnym etapie wyznaczyliśmy kroki milowe projektu. Mieliśmy świadomość tego, że kluczowy w powodzeniu projektu jest początek – czyli komunikacja na temat projektu. Zorganizowaliśmy spotkanie online Power Speech dla liderów, podczas którego przedstawiliśmy główne założenia i cele programu. Następnie rozpoczęliśmy komunikację mailową i intranetową skierowaną do wszystkich pracowników, podając kontakt do osoby prowadzącej projekt. Wyznaczona osoba mogła w ten sposób odpowiedzieć na pytania czy wątpliwości chętnych, którzy chcieliby wziąć udział w projekcie.
Rozpoczęliśmy pilotażowy projekt EMPLOYEE ADVOCACY #KGHMLovers, składający się z dwóch grup: liderów i pracowników. W każdej grupie było po 12 uczestników. Projekt podzieliliśmy na dwa etapy: LinkedIn Onboarding oraz LinkedIn Performing. Uczestnicy każdej z grup spotykali się z trenerami raz w tygodniu w ramach warsztatów online. Dodatkowo każdy uczestnik miał możliwoś...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy