Dołącz do czytelników
Brak wyników

Artykuł sponsorowany

13 czerwca 2022

NR 28 (Maj 2022)

Komunikacja w przedsiębiorstwie zatrudniającym pracowników terenowych. O co trzeba zadbać w pierwszej kolejności?

0 298

Budownictwo, transport, handel, przemysł petrochemiczny – to tylko przykłady branż, w których standardem jest rozproszony model zatrudnienia. W obecnych czasach ten trend obserwujemy w firmach z praktycznie każdego sektora, co ma oczywiście związek z popularyzacją pracy zdalnej. To jednak rodzi poważne zagrożenia dla biznesu, głównie w zakresie nadzorowania pracy oraz szybkiego i skutecznego komunikowania się z podwładnymi.

Opracowanie konkretnego modelu komunikacji

Od tego trzeba zacząć, zwłaszcza jeśli nic takiego jeszcze w firmie nie funkcjonuje, a obecny model komunikacji sprowadza się po prostu do improwizowania. Załóżmy, że dziś firmowy management komunikuje się z pracownikami przy pomocy różnych narzędzi, wybieranych zupełnie przypadkowo, będących akurat pod ręką. Nic zatem dziwnego, że wiele komunikatów dociera do pracowników z opóźnieniem lub są one zniekształcone, przez co powtarzają się błędy i spada efektywność pracy.
Warto dokładnie przeanalizować obecny model komunikacji, sprawdzić, gdzie pojawiają się największe problemy i tzw. „wąskie gardła”. Czy pracownicy mają zapewnione odpowiednie narzędzia umożliwiające im komunikowanie się między sobą? Czy mają dostęp do centralnej bazy danych kontaktowych, dokumentów, wniosków? Czy w firmie funkcjonuje system pozwalających kierować polecenia bezpośrednio do pracowników odpowiedzialnych za ich wykonanie? Jeśli odpowiedzi na powyższe pytania brzmią „nie”, to już wiadomo, dlaczego komunikacja wewnątrz firmy kuleje.

POLECAMY

Wybranie odpowiednich narzędzi do komunikacji w przedsiębiorstwie

Kolejnym krokiem jest wdrożenie w firmie skutecznych i prostych w obsłudze narzędzi komunikacyjnych. Nasza propozycja to aplikacja dla pracowników Blue Colibri App. Łączy ona w sobie zalety wszystkich klasycznych narzędzi komunikacji, czyli:

  • szybkość telefonu,
  • precyzję e-maila,
  • wygodę komunikatora internetowego,
  • kompleksowość intranetu.

Dzięki tej aplikacji możesz wprowadzić w firmie zupełnie nowy ład komunikacyjny. Pozwala ona nie tylko przekazywać polecenia i inne istotne wiadomości prosto na urządzeni mobilne pracownika, ale też stanowi wirtualną bazę dokumentów firmowych, wniosków, danych kontaktowych etc. Jest to szalenie ważne dla pracowników terenowych, którzy niejednokrotnie muszą w ciągu chwili np. znaleźć numer do firmowego serwisu i od razu się z nim skontaktować. Bez angażowania w to bezpośredniego przełożonego, bez tracenia czasu i wynikającej z tego frustracji.
W dodatku wdrożenie naszej aplikacji w przedsiębiorstwie jest bardzo proste, nie wymaga dużych inwestycji w zaplecze techniczne (pracownicy i tak już mają własne urządzenia mobilne), a sam model komunikacji zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa w zakresie udostępniania danych w czasie rzeczywistym – oparliśmy go na chmurze obliczeniowej.

Budowanie zaangażowania

Zaangażowanie w miejscu pracy nigdy nie było tak ważne jak dzisiaj: coraz więcej pracowników chce, aby ich praca zapewniała poczucie przynależności i możliwość awansu w firmie. Według raportu Gallupa z 2017 r. State of the Global Workplace, 85% pracowników nie czuje się zaangażowanych w pracę – co oznacza, że firmy, które koncentrują się na tych kwestiach, mogą znaleźć się o wiele kroków przed konkurencją.
Podczas Konferencji Nowoczesnego HR w dniach 24–25 maja w  Warszawie mogliśmy wykorzystać naszą platformę do stworzenia ankiety dla uczestników. Wyniki dostarczyły nam cennego wglądu w ich perspektywy związane z tematem zwiększania zaangażowania pracowników poprzez wykorzystanie cyfryzacji. 
Poniżej znajduje się podsumowanie wyników ankiety, dzięki czemu można również ocenić, w jaki sposób porównują się one do warunków panujących w twoim miejscu pracy.

  1. Czy Państwa firma bada zaangażowanie firmy?
    ▪    41,17% Nie
    ▪    58,82% Tak
     
  2. Czy używa Pan/Pani więcej niż jednej aplikacji do utrzymania lepszej komunikacji wewnętrznej w firmie? 
    Czy Państwa firma bada zaangażowanie firmy?
    ▪     71% Tak
    ▪    29% Nie
     
  3. Czy korzysta Pan/Pani z co najmniej jednej platformyedukacyjnej?
    ▪    35% Nie
    ▪    65% Tak
     
  4. Jakie przykłady mają Państwo w swoich firmach na utrzymanie ducha społeczności korporacyjnej? Większość osób dało takie przykłady:
    ▪    Imprezy integracyjne , Wspólne projekty, integrację, wpływa na wybór nr gadżetów, nagród itp, Integrację, społeczność online, programy dedykowane, programy rozwojowe
     
  5. Większość pracowników w Państwa firmie to pracownicy biurowi czy fizyczni?
    ▪    23% I biurowi i fizyczni
    ▪    45% Biurowi
    ▪    29% Fizyczni

Z odpowiedzi jasno wynika, że pomimo rosnącego znaczenia zaangażowania pracowników i platform edukacyjnych, znalezienie idealnego rozwiązania jest trudne, a firmy nadal podejmują małe kroki w tymkierunku. Jednak wiele firm twierdzi, że koncentruje się bardziej na organizowaniu imprez towarzyskich i spotkań w celu lepszej integracji pracowników z organizacją.
Wierzymy, że wiele osób może odnieść się do tych wyników. Właśnie dlatego stworzyliśmy aplikację Blue Colibri: aby pomóc firmom zidentyfikować najlepsze możliwe rozwiązania angażujące dla ich własnych organizacji. Blue Colibri to nowoczesna, stale rozwijająca się aplikacja dla pracowników, stworzona, aby być na bieżąco z nawykami użytkowników i potrzebami firmy, łącząc zaangażowanie, e-learning, narzędzia komunikacji wewnętrznej i cyfrowe funkcje HR. Aplikacja Blue Colibri – dostępna również na telefonie i komputerze stacjonarnym – informuje pracowników i upraszcza ich życie, zapewniając im wszystkie potrzebne narzędzia cyfrowe HR, od wdrożenia po codzienną administrację.

Aby dowiedzieć się więcej o aplikacji, koniecznie odwiedź stronę www.bluecolibriapp.com!

Przypisy