HR na szpilkach by Monika Smulewicz. Część 7. Zadaniowy system czasu pracy sposobem na utrudnioną organizację pracy zdalnej

Prawo pracy w praktyce

Praca zdalna zagościła na dobre w naszych firmach. Generuje ona jednak pewne wyzwania związane z organizacją czasu pracy, szczególnie w obliczu jej łączenia ze zdalnym nauczaniem, brakiem idealnych warunków do pracy w domu, a także ograniczoną możliwością weryfikacji czasu spędzonego na pracy w domu.

Zapraszamy również do wzięcia udziału w Kongresie Profesjonalistów HR!

Dobrym rozwiązaniem, by pogodzić interesy obu stron i nie zaklinać nie idealnej rzeczywistości, w jakiej się znaleźliśmy, może być wprowadzenie zadaniowego czasu pracy. W praktyce praca zdalna jest przecież bardzo zbliżona do zadaniowego systemu czasu pracy.

Na czym polega zadaniowy system czasu pracy? Jak go wprowadzić? I kogo może dotyczyć?
Zadaniowy system czasu pracy polega na tym, iż pracownikowi nie ustala się rozkładu czasu pracy, a wskazuje jedynie, jakie zadania powinien wykonać w ustalonym wymiarze czasu pracy. Pracownik będzie miał więc pełną swobodę w ustaleniu, w jakich godzinach będzie pracował. Pracodawcę zaś powinno interesować tylko to, by zadania zosta...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy