Z artykułu dowiesz się:
- Jak wdrożono w organizacji program wellbeingowy „Feel good @Cognifide!”, łącząc działania ukierunkowane na budowanie wizerunku pracodawcy z działaniami CSR?
- Jak angażować pracowników w działalność CSR i budować przy tym atrakcyjną markę pracodawcy?
- Jak skutecznie umiejscowić CSR i EB w strategii marki?
Jeśli weźmiemy pod uwagę uniwersalne założenia CSR i EB, zauważymy, że obszary te silnie się przenikają i uzupełniają, tworząc spójne podstawy działania firmy w otoczeniu społecznym. Przez kilka ostatnich lat Cognifide – średniej wielkości polsko-brytyjska firma z branży IT – buduje markę dobrego i odpowiedzialnego pracodawcy w oparciu o połączenie aktywności z obszarów EB i CSR. Jednym z dowodów na skuteczność takiego podejścia niech będzie fakt, że w ciągu ostatnich sześciu lat zatrudnienie w firmie wzrosło o 400% – przy bardzo konkurencyjnych warunkach rynkowych.
Realia biznesowe to wyzwanie
Rynek pracownika króluje niemal we wszystkich branżach, a na polu IT ten trend obserwować można już od kilku lat. Rośnie zapotrzebowanie na programistów, inżynierów, specjalistów IT. Globalne marki tworzą nowe siedziby w Polsce, powstają start-upy, a – mimo intensywnych działań uczelni państwowych i prywatnych – absolwentów kierunków informatycznych i pokrewnych wciąż jest zbyt mało. Korzyści i benefity, które oferują pracodawcy, są do siebie podobne: prywatna opieka medyczna, karta sportowa, ubezpieczenie, szkolenia, przyjazne biuro... W tej sytuacji wyróżnić może tylko umiejętne wyłonienie wartości firmy, zbudowanie unikalnej Employer Value Proposition, a w efekcie – strategii w zakresie HR i employer brandingu. Właśnie takie działanie – w zgodzie z DNA firmy – pozwoliło Cognifide zaistnieć w świadomości otoczenia.
O firmie
Cognifide to polsko-brytyjska firma z branży IT.
Działa na globalnym rynku od 2005 r., swoje siedziby ma w Poznaniu, Bydgoszczy, Londynie i Nowym Jorku. Zajmuje się tworzeniem aplikacji internetowych, opartych o systemy zarządzania treścią (CMS) partnerów – Adobe i Sitecore. Zespoły C...