Harmonia EB i CSR

Budowa marki odpowiedzialnego pracodawcy na przykładzie firmy Cognifide

Temat Numeru

Jasna komunikacja, otwartość i transparentność, a także łączenie działań wokół wspólnych wartości –takie zasady kierować powinny podejściem firmy zarówno do budowania silnej marki pracodawcy, jak i do prowadzenia działań z zakresu odpowiedzialności społecznej.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak wdrożono w organizacji program wellbeingowy „Feel good @Cognifide!”, łącząc działania ukierunkowane na budowanie wizerunku pracodawcy z działaniami CSR?
  • Jak angażować pracowników w działalność CSR i budować przy tym atrakcyjną markę pracodawcy?
  • Jak skutecznie umiejscowić CSR i EB w strategii marki?

 

Jeśli weźmiemy pod uwagę uniwersalne założenia CSR i EB, zauważymy, że obszary te silnie się przenikają i uzupełniają, tworząc spójne podstawy działania firmy w otoczeniu społecznym. Przez kilka ostatnich lat Cognifide – średniej wielkości polsko-brytyjska firma z branży IT – buduje markę dobrego i odpowiedzialnego pracodawcy w oparciu o połączenie aktywności z obszarów EB i CSR. Jednym z dowodów na skuteczność takiego podejścia niech będzie fakt, że w ciągu ostatnich sześciu lat zatrudnienie w firmie wzrosło o 400% – przy bardzo konkurencyjnych warunkach rynkowych.

Realia biznesowe to wyzwanie

Rynek pracownika króluje niemal we wszystkich branżach, a na polu IT ten trend obserwować można już od kilku lat. Rośnie zapotrzebowanie na programistów, inżynierów, specjalistów IT. Globalne marki tworzą nowe siedziby w Polsce, powstają start-upy, a – mimo intensywnych działań uczelni państwowych i prywatnych – absolwentów kierunków informatycznych i pokrewnych wciąż jest zbyt mało. Korzyści i benefity, które oferują pracodawcy, są do siebie podobne: prywatna opieka medyczna, karta sportowa, ubezpieczenie, szkolenia, przyjazne biuro... W tej sytuacji wyróżnić może tylko umiejętne wyłonienie wartości firmy, zbudowanie unikalnej Employer Value Proposition, a w efekcie – strategii w zakresie HR i employer brandingu. Właśnie takie działanie – w zgodzie z DNA firmy – pozwoliło Cognifide zaistnieć w świadomości otoczenia. 

 

O firmie

Cognifide to polsko-brytyjska firma z branży IT.

Działa na globalnym rynku od 2005 r., swoje siedziby ma w Poznaniu, Bydgoszczy, Londynie i Nowym Jorku. Zajmuje się tworzeniem aplikacji internetowych, opartych o systemy zarządzania treścią (CMS) partnerów – Adobe i Sitecore. Zespoły C...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy