EVP sercem marki pracodawcy. Case study firmy Sollers Consulting

Aktualności

Kim jesteśmy? Co nas wyróżnia? Te, wydawałoby się, filozoficzne pytania postawiliśmy sobie w grudniu zeszłego roku. Choć cały nasz interdyscyplinarny zespół projektowy wiedział, co jest siłą Sollers Consulting i co mamy do zaoferowania, odpowiedzi wcale nie były takie oczywiste, jak nam się na początku wydawało.

Ale od początku: czym jest employee value proposition (EVP)? To obietnice i wartości oferowane pracownikom przez firmę w zamian za ich pracę i zaangażowanie. To filary, dla których kandydaci i kandydatki aplikują, pracownicy zostają, a alumni dobrze wspominają danego pracodawcę (a nawet po przerwie – wracają). Jakie powinno być zatem EVP? Atrakcyjne, unikalne, wiarygodne, emocjonalne – i co warte podkreślenia – prawdziwe. Właściwie zdefiniowane odpowiada na pytanie kandydata, którego chcemy zrekrutować, dlaczego powinien do nas dołączyć i rozwijać się w ramach naszej organizacji, podkreślając to, co nas wyróżnia na tle konkurencji. 

Jakie powinno być zatem EVP? Atrakcyjne, unikalne, wiarygodne, emocjonalne i prawdziwe
Źródło: opracowanie własne.

Atut na zewnątrz i silny fundament wewnątrz 

EVP pozwala pracodawcom realizować cele employer brandingowe zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Z perspektywy celów zewnętrznych, dobrze zdefiniowane EVP pozwala zaoszczędzić czas i firmowy budżet poprzez dotarcie i przyciąganie tych kandydatów, którzy podzielają nasze wartości. Z wewnętrznej perspektywy zaś – zmniejsza rotację, zwiększa poziom zaangażowania pracowników i sprawia, że w naturalny sposób wyłaniają się ambasadorzy marki pracodawcy. 

Nasz sekret: autentyczność i zaangażowanie 

Przez cały czas trwania projektu k...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy