Ale od początku: czym jest employee value proposition (EVP)? To obietnice i wartości oferowane pracownikom przez firmę w zamian za ich pracę i zaangażowanie. To filary, dla których kandydaci i kandydatki aplikują, pracownicy zostają, a alumni dobrze wspominają danego pracodawcę (a nawet po przerwie – wracają). Jakie powinno być zatem EVP? Atrakcyjne, unikalne, wiarygodne, emocjonalne – i co warte podkreślenia – prawdziwe. Właściwie zdefiniowane odpowiada na pytanie kandydata, którego chcemy zrekrutować, dlaczego powinien do nas dołączyć i rozwijać się w ramach naszej organizacji, podkreślając to, co nas wyróżnia na tle konkurencji.

Źródło: opracowanie własne.
Atut na zewnątrz i silny fundament wewnątrz
EVP pozwala pracodawcom realizować cele employer brandingowe zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Z perspektywy celów zewnętrznych, dobrze zdefiniowane EVP pozwala zaoszczędzić czas i firmowy budżet poprzez dotarcie i przyciąganie tych kandydatów, którzy podzielają nasze wartości. Z wewnętrznej perspektywy zaś – zmniejsza rotację, zwiększa poziom zaangażowania pracowników i sprawia, że w naturalny sposób wyłaniają się ambasadorzy marki pracodawcy.
Nasz sekret: autentyczność i zaangażowanie
Przez cały czas trwania projektu k...