Chaos, utrata poczucia stabilności, mnóstwo pytań o przyszłość pozostających wciąż bez odpowiedzi – z tym wszystkim mierzą się pracodawcy, którzy obecnie przeżywają prawdziwy kryzys wywołany epidemią. Firmy coraz śmielej zwalniają, redukują etaty, obniżają płace. Ale słowo „kryzys”, przynajmniej w języku chińskim, składa się z dwóch wyrazów – Wei Ji – oznaczających niebezpieczeństwo i… szansę. I właśnie z niej trzeba dziś skorzystać, szczególnie w kontekście zadbania o wizerunek swojej marki jako pracodawcy.
Jedyna komunikacja, z jakiej mogą obecnie korzystać marki, to ta internetowa. Dlatego też wiele z nich postanowiło zaprzyjaźnić się z mediami społecznościowymi. Jest to także o tyle dobra okazja, że użytkownicy, również spędzając czas w domu, chętniej odwiedzają swoje często zakurzone profile. Badania ten trend potwierdzają. Otóż jak pokazuje najnowszy raport MediaCom, tylko w pierwszym tygodniu marca wyraźnie wzrosła liczba realnych użytkowników aktywnych w social mediach. Ponadto sam Facebook poinformował, że odnotował wzrost zaangażowania użytkowników, jak również wydłużony czas korzystania z aplikacji.
POLECAMY
Prowadząc aktywnie profile naszych klientów (mimo COVID-19), zanotowaliśmy znaczący procentowy wzrost praktycznie wszystkich wskaźników statystycznych Engagement Rate (przyrost fanów, reakcji i udostępnień naszych publikacji). Jednym z ciekawszych przykładów jest chociażby ostatni post marki LINK4, w ramach którego Prezes Zarządu firmy (p. Agnieszka Wrońska), zwróciła się do swoich pracowników, szczerze dziękując im za wkład i energię, którą wykazali się dokonując błyskawicznej transformacji zarówno narzędziowej, jak i mentalnej, przechodząc z dnia na dzień w tryb pracy zdalnej. Jest to świetny przykład na to, że „facebook zero” to nic więcej jak mitologizowanie.
Employer branding to maraton, a w dobie kryzysu nie należy zwalniać. Ten trudny czas warto potraktować więc jako szansę na komunikowanie nie tylko wartości marki (ang. employee value proposition), ale i na budowanie pomostu zarówno z kandydatami, jak i pracownikami, którzy bardziej niż dotychczas, potrzebują głosu swojego pracodawcy oraz pozytywnych emocji. To dobry czas na angażowanie społeczności i wejście z nią w interakcję. Jak robić to dobrze?
- Pomyśl o rozwoju (online)
Facebook może być idealnym miejscem nie tylko do przekazywania informacji o organizowanych eventach, ale również do prowadzenia rozmaitych kursów. E-learning staje się codziennością i stanowi świetną formę szkolenia pracowników. Obecnie, kiedy firmy stawiają na pracę zdalną, możemy docierać do kandydatów w różnych lokalizacjach. Filmy wideo czy prowadzone na żywo wideokonferencje na karierowym kanale można wykorzystać nie tylko w celach szkoleniowych, ale również jako materiały edukacyjne dla kandydatów. - Komunikacja wewnątrz firmy? To możliwe
Facebook stanowi doskonałą platformę do wymiany informacji firmowych. Pozwala na szybką komunikację ze wszystkimi lub tylko wybranymi pracownikami. W przypadku naszej agencji Grow, to główne narzędzie do dystrybucji informacji i zadań w trybie „instant”. Uzupełnione o rozwiązania typu Trello pozwala na efektywne zarządzanie projektami. - Social recruiting na dobre (i złe) czasy
Facebook...