Kiedy pracownik chce zostać w danej firmie na dłużej? Kiedy chce się w niej rozwijać i wykorzystywać swój potencjał, z własnej inicjatywy angażować się w różne tematy? Kiedy pracownik mówi o swojej firmie dobrze i jest naturalnym ambasadorem tego miejsca? Wtedy, kiedy czuje się w danym miejscu komfortowo, kiedy spełnione są jego potrzeby, kiedy:
- traktowany jest z szacunkiem i doceniany,
- ma perspektywy do rozwoju i samodzielność,
- czuje sens swoich działań,
- wynagrodzenie, jakie otrzymuje, jest satysfakcjonujące,
- relacje z bezpośrednim przełożonym i współpracownikami w zespole są zdrowe i rozwijające,
- w firmie panuje atmosfera współpracy i wyczuwalna jest pozytywna energia,
- praca umożliwia bycie sobą i realizowanie swoich pasji,
- wewnętrzne systemy, narzędzia i procesy wspierają, a nie utrudniają codzienne działania.
To nie jest kompletna lista. Tych czynników, od których zależne są decyzje pracowników i poziom ich zaangażowania, jest wiele. Jedne bardziej istotne, kluczowe dla danej osoby, inne mniej. Ale to właśnie wszystkie te obszary mają wpływ na to, jak się czujemy w miejscu pracy i czy w niedzielę wieczorem jesteśmy spokojni i z zaciekawieniem patrzymy na nadchodzący tydzień, czy może odczuwamy wtedy stres, zdenerwowanie, złość czy inne trudne emocje.
Zrozumieć kontekst
W marketingu, obsłudze klienta i sprzedaży już wiele lat temu zagościł temat dbania o doświadczenia klientów, czyli Customer Experience (CX). Wiele badań wskazuje bowiem jasno, że dobry CX wpływa na rozwój i przychodowość firm. Al...