Employee Experience w praktyce. Jak budować najlepsze doświadczenia pracowników?

Trendy HR

Można powiedzieć, że dbanie o pracowników nie jest niczym nowym i od zawsze tak było, że w dobrych firmach był to priorytet. Różnica jest jednak taka, że obecnie tematem patrzenia na doświadczenia pracownika możemy zajmować się jeszcze bardziej efektywnie, korzystając z przeznaczonych do tego narzędzi.

Kiedy pracownik chce zostać w danej firmie na dłużej? Kiedy chce się w niej rozwijać i wykorzystywać swój potencjał, z własnej inicjatywy angażować się w różne tematy? Kiedy pracownik mówi o swojej firmie dobrze i jest naturalnym ambasadorem tego miejsca? Wtedy, kiedy czuje się w danym miejscu komfortowo, kiedy spełnione są jego potrzeby, kiedy:

  • traktowany jest z szacunkiem i doceniany, 
  • ma perspektywy do rozwoju i samodzielność, 
  • czuje sens swoich działań, 
  • wynagrodzenie, jakie otrzymuje, jest satysfakcjonujące,
  • relacje z bezpośrednim przełożonym i współpracownikami w zespole są zdrowe i rozwijające, 
  • w firmie panuje atmosfera współpracy i wyczuwalna jest pozytywna energia, 
  • praca umożliwia bycie sobą i realizowanie swoich pasji, 
  • wewnętrzne systemy, narzędzia i procesy wspierają, a nie utrudniają codzienne działania.
     

To nie jest kompletna lista. Tych czynników, od których zależne są decyzje pracowników i poziom ich zaangażowania, jest wiele. Jedne bardziej istotne, kluczowe dla danej osoby, inne mniej. Ale to właśnie wszystkie te obszary mają wpływ na to, jak się czujemy w miejscu pracy i czy w niedzielę wieczorem jesteśmy spokojni i z zaciekawieniem patrzymy na nadchodzący tydzień, czy może odczuwamy wtedy stres, zdenerwowanie, złość czy inne trudne emocje.

Zrozumieć kontekst

W marketingu, obsłudze klienta i sprzedaży już wiele lat temu zagościł temat dbania o doświadczenia klientów, czyli Customer Experience (CX). Wiele badań wskazuje bowiem jasno, że dobry CX wpływa na rozwój i przychodowość firm. Al...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy