Ciężko jest jednoznacznie zdefiniować, czym jest wizualna identyfikacja firmy. Wiele zależy od tego, jaki biznes prowadzimy. Ogólnie można stwierdzić, że identyfikacja wizualna firmy to narzędzie, dzięki któremu kształtuje się wizerunek oraz wrażenie na temat danej marki. Na wizerunek marki ma wpływ wiele elementów. Przede wszystkim ważna jest renoma, czyli dobra opinia o wyrobach lub usługach danej marki. Renoma to również rzetelność, wiarygodność oraz uczciwość, które cechują firmę. Warto zaznaczyć, że pozytywne oddziaływania firmy na klientów powinny trwać przez dłuższy okres czasu. Żeby utrzymać renomę należy poświęcić trochę czasu, lecz na pewno to się opłaci, ponieważ identyfikacja wizualna marki jest wyjątkowo ważna.
REKLAMA
Elementy identyfikacji wizualnej marki
Stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej marki wiąże się z takimi elementami jak: logo, dobrze dobrana kolorystyka oraz odpowiednia wielkość liter. Innymi elementami są opakowania, spójne stroje pracowników. Do elementów, które również można podpiąć pod zagadnienie identyfikacji wizualnej marki, zalicza się przedmioty z logo danej firmy. Mogą to być, na przykład notesy, długopisy, kubki, smycze oraz inne gadżety.
Dlaczego warto skupić się na identyfikacji wizualnej marki?
Logo odgrywa wyjątkowo ważną sprawę, gdyż z jego pomocą klienci są w stanie zidentyfikować markę. Najważniejsze, by było charakterystyczne, może być zapisane ciekawą czcionką, która od razu zwróci uwagę. Po prostu ma to być coś, co zostanie w głowie konsumenta na dłużej. Ludzie, którzy zajmują się tworzeniem logo, stawiają na proste symbole, które trafią do każdego konsumenta.
Kolorystyka ma również wyjątkowe znaczenie. Barwy, które zostaną użyte, stają się dominujące we wszystkich aspektach, w jakich działa firma. Najlepiej jest ograniczyć się do 2 lub 3 kolorów, ponieważ dzięki temu będzie można łatwiej stworzyć czytelną całość. Jeśli chcemy, aby barwy były obecne w strojach pracowników oraz w budynku firmy, nie utrudniajmy sobie zadania. Nie można też zapomnieć o kroju liter, który również odgrywa ważną rolę.
Wizytówki jako element identyfikacji wizualnej marki?
Ciekawe wizytówki przyciągają uwagę oraz zachęcają do kontaktu. Profesjonalne wizytówki są klasycznym elementem komunikacji wizualnej marki, które przydadzą się już przy pierwszym kontakcie z klientem. Można postawić na ciekawe elementy, takie jak zaokrąglone rogi, folie matową, folię błyszczącą lub lakierowania. Takie szczegóły na pewno wpłyną pozytywnie na postrzeganie naszej firmy przez klientów. Obecnie znajdziemy mnóstwo wzorów oraz rodzajów eleganckich wizytówek. Możemy zdecydować się na wizytówki składane, na których można pomieścić wiele danych. Wizytówki premium, które mają elementy luksusowe, obok których żaden kontrahent nie przejdzie obojętnie. Interesującym wyborem są wizytówki multiloft, które są niezwykle kreatywne. Takie wizytówki składają się z aż trzech warstw, dzięki czemu zapadają każdemu w pamięci.
Ciekawym rozwiązaniem identyfikacji wizualnej marki są teczki ofertowe z własnym logo. Dzięki takiej teczce każdy zapamięta naszą firmę, a do tego wzbudzimy zaufanie u innych. W takich teczkach można pomieścić notatki, sprawozdania oraz materiały szkoleniowe. Teczki ofertowe można zaprojektować według własnego pomysłu oraz potrzeb. Na pewno takie elementy wpłyną na widoczność naszej marki.