Najprostsza definicja, jaka jest, to po prostu promocja firmy i/lub jej produktów oraz usług przez pracowników, tktórzy tam pracują. A wszystko odbywa się przez wykorzystywanie mediów społecznościowych. Trudno przetłumaczyć employee advocacy na język polski, ale często określa się to jako „rzecznictwo pracowników”.
Przeczytaj również: Działalność związkowa w godzinach pracy
Na czym to właściwie polega?
Rzecznictwo pracowników polega m.in. na planowaniu treści, które członkowie zespołu mogą czytać i udostępniać w swoich sieciach społecznościowych. Często zdarza się tak, że pracownicy otrzymujący istotne informacje, np. na temat rozwoju firmy, stają się bardziej poinformowani i zaangażowani, a kiedy udostępniają te treści w swoich sieciach społecznościowych, pomagają zwiększyć zasięg Twojej marki. Dlaczego to jest ważne? Firmy potrzebują pozytywnych opinii i rekomendacji, aby budować zaufanie na rynku. Nie można tego ustalić wyłącznie poprzez działania marketingowe czy też płatne reklamy. Ludzie ufają ludziom (swoim rówieśnikom, współpracownikom, przyjaciołom i rodzinie) o wiele bardziej niż markom, za którymi kryje się tylko nieruchome logo. Tak naprawdę warto zdać sobie z tego sprawę, że obecnie większość klientów, potencjalnych klientów, potencjalnych przyszłych pracowników i obecnych pracowników używa różnych mediów społecznościowych.
Dlaczego wdrożenie programu employee advocacy się nie udaje?
Program employee advocacy nie zawsze będzie mógł być wdrożony, na pewno nie w każdej firmie. Dlaczego? Odpowiedź jest banalnie prosta: gdy pracownicy nie wyznają tych samych wartości, nie ma spełnionych podstawowych potrzeb pracowników, brak jakichkolwiek motywatorów, aby pozostać...