Czym jest employee advocacy?

Strategia i wdrażanie Otwarty dostęp

Celem employee advocacy jest informowanie, edukowanie i angażowanie przyszłych pracowników, potencjalnych klientów oraz pomoc w przyciąganiu najlepszych talentów do organizacji. Każdy pracownik może wziąć udział w programie poprzez udostępnianie postów społecznościowych z firmy, a nawet omawianie swojej pracy i przedsiębiorstwa podczas wydarzeń networkingowych. To bardzo ważne, ponieważ 52% konsumentów ufa pracownikom firmy bardziej niż samej firmie czy marce, a według innych danych 84% osób ufa rekomendacjom przyjaciół, rodziny, współpracowników, a nie innym formom marketingu.

Najprostsza definicja, jaka jest, to po prostu promocja firmy i/lub jej produktów oraz usług przez pracowników, tktórzy tam pracują. A wszystko odbywa się przez wykorzystywanie mediów społecznościowych. Trudno przetłumaczyć employee advocacy na język polski, ale często określa się to jako „rzecznictwo pracowników”. 

 

Przeczytaj również: Działalność związkowa w godzinach pracy

Na czym to właściwie polega?

Rzecznictwo pracowników polega m.in. na planowaniu treści, które członkowie zespołu mogą czytać i udostępniać w swoich sieciach społecznościowych. Często zdarza się tak, że pracownicy otrzymujący istotne informacje, np. na temat rozwoju firmy, stają się bardziej poinformowani i zaangażowani, a kiedy udostępniają te treści w swoich sieciach społecznościowych, pomagają zwiększyć zasięg Twojej marki. Dlaczego to jest ważne? Firmy potrzebują pozytywnych opinii i rekomendacji, aby budować zaufanie na rynku. Nie można tego ustalić wyłącznie poprzez działania marketingowe czy też płatne reklamy. Ludzie ufają ludziom (swoim rówieśnikom, współpracownikom, przyjaciołom i rodzinie) o wiele bardziej niż markom, za którymi kryje się tylko nieruchome logo. Tak naprawdę warto zdać sobie z tego sprawę, że obecnie większość klientów, potencjalnych klientów, potencjalnych przyszłych pracowników i obecnych pracowników używa różnych mediów społecznościowych.

Dlaczego wdrożenie programu employee advocacy się nie udaje?

Program employee advocacy nie zawsze będzie mógł być wdrożony, na pewno nie w każdej firmie. Dlaczego? Odpowiedź jest banalnie prosta: gdy pracownicy nie wyznają tych samych wartości, nie ma spełnionych podstawowych potrzeb pracowników, brak jakichkolwiek motywatorów, aby pozostać...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy