Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat tygodnia

4 grudnia 2020

Benefitowa nowość - zadbajmy o samopoczucie psychiczne naszych pracowników

44

Zadowoleni, spełnieni pracownicy to obecnie podstawa działania wielu organizacji. Aby osiągnąć ten cel, wiele instytucji i organizacji zapewnia pracownikom spotkania integracyjne, dostęp do wydarzeń kulturalnych, czy też inwestuje w ich samorozwój poprzez organizację kursów i szkoleń. Jednak w obecnej sytuacji, przede wszystkim warto pochylić się nad samopoczuciem psychicznym swoich pracowników. Przedstawiamy nowe benefity dla firm, dzięki którym pracownicy w czasie kryzysu poczują się zaopiekowani i będą otrzymywać profesjonalne wsparcie.

W czasie pandemii koronawirusa, która jest z nami już ponad osiem miesięcy, nastroje społeczne gwałtownie spadły. Ludzie żyją w lęku, zamartwiają się, doświadczają stanów depresyjnych, tracą pewność siebie. Przekłada się to na spadek motywacji, trudności z koncentracją, organizacją pracy i mniejszą efektywność. Tutaj już nie pomoże Happiness Manager czy voucher na koncert. Problem jest głębszy. Dlatego musimy zacząć działać, póki mamy jeszcze szansę pomóc naszym zespołom. Centrum Terapii Dialog oferuje nowe benefity dla firm, które pozwolą zadbać o kondycję psychiczną swoich pracowników: Pakiety Wizyt dla Pracowników u doświadczonych psychiatrów i psychologów oraz Webinary o tematyce związanej ze zdrowiem psychicznym. - To ważne, aby pracownicy w ogóle, a szczególnie teraz, mieli możliwość zadbania o swoją higienę psychiczną. Już samo to, że chociaż raz skorzystają z konsultacji u psychologa, może być dla nich znaczącym wsparciem i pomóc im zmierzyć się z problemami - mówi lek. Michał Feldman, lekarz psychiatra, a także CEO Centrum Terapii Dialog, zatrudniający ponad 250 osób.

POLECAMY

Z Pakietu wizyt u doświadczonych lekarzy psychiatrów i terapeutów korzystają już m.in. pracownicy Nest Banku. Mają zapewnioną profesjonalną opiekę i wsparcie, kiedy potrzebują poradzić sobie z problemami takimi jak: bezsenność, lęk przed zakażeniem się koronawirusem czy po prostu zmęczenie i zniechęcenie. Pakiet wizyt ma być odpowiedzią na ich potrzeby, również jeśli chodzi o kwestie techniczne: Prowadzimy wizyty online i w przychodniach, dzięki temu pracownik może zdecydować się na taką formę kontaktu, która jest dla niego najbardziej korzystna – mówi dr Michał Feldman.

Dlaczego warto zdecydować się na taką formę benefitu dla pracowników, opowiada Katarzyna Olszewska, Ekspert ds.Komunikacji i Employer Brandingu z Nest Banku - W Centrum Terapii Dialog każdy z naszych pracowników może liczyć na konsultacje z psychologiem, który specjalizuje się w wąskim obszarze dotyczącym jego problemu lub dolegliwości. Psycholodzy dobierani są indywidualnie, w zależności od zgłaszanych przez pacjenta potrzeb. Poza tym od pierwszych rozmów mieliśmy poczucie, że dyrekcji Dialogu zależy na spełnieniu naszych oczekiwań. Kontakt z Centrum jest zawsze szybki i bezproblemowy.

Innym benefitem są organizowane przez Centrum Terapii Dialog webinary związane ze zdrowiem psychicznym. Regularnie uczestniczą w nich m.in. pracownicy wydawnictwa prawniczego Wolters Kluwer. Pani Katarzyna Cicha, która pełni w nim funkcję Employer Branding, Engagement and Innovations Project Managera, podkreśla: - Zależy nam, żeby pracownicy na tyle, na ile to możliwe, czuli się dobrze, niezależnie od okoliczności. W tej chwili najważniejszą potrzebą wydaje się zadbanie o ich zdrowie psychiczne. To też potrzeba biznesowa. Pracownicy w dobrej kondycji psychicznej są mniej zagrożeni wypaleniem, co może przełożyć się na poziom realizacji swoich codziennych zadań.

Tematyka webinarów jest dobierana indywidualnie do potrzeb danej firmy: Dla niektórych to problemy z higieną snu i odpoczynku, dla innych napady lęku, myśli rezygnacyjne czy nieprawidłowe odżywianie. Co ważne, webinary to świetna opcja na czas pandemii: przeprowadzane online, można dowolnie ustalić, kiedy i w jakiej formie mają się odbyć. Co więcej są również interaktywne - uczestnicy mogą zadawać pytania prowadzącemu i komentować to, co mówi. Wykładowcy to doświadczeni psychiatrzy oraz psychologowie z Centrum Terapii Dialog.

Katarzyna Cicha mówi: - Pracownicy Wolters Kluwer dzięki webinarom zyskali wiedzę, że nie tylko oni czują się teraz "dziwnie" oraz lepsze zrozumienie tego, co się z nimi dzieje, też na poziomie biologicznym i oczywiście garść porad, które można wykorzystać w swoim życiu i przekazać najbliższym.

Zdrowie i szczęście pracowników ma znaczenie. Troska o ich kondycję psychiczną powinna być priorytetem dla nowoczesnej firmy. Wsparcie, które pracownicy dostaną w trudnych momentach, na pewno przełoży się na ich dobre samopoczucie, lepszą motywację oraz pokaże im, że są dla organizacji ważni.

 

Zapytaj o ofertę dla swojej firmy:

tel. +48 797 852 125

e-mail: info@terapiadialog.pl

www.psychiatrzy.warszawa.pl/wspolpraca

Przypisy