A gdyby tak... mieć na wszystko dane? O mierzeniu employer brandingu w Allegro

Temat Numeru

Dane. Wszyscy chcemy na nich polegać, ale w złożonym ekosystemie działań employer brandingowych (EB) często naprawdę trudno nad nimi zapanować. Jak to możliwe? Co możemy z tym zrobić? I czy to prawda, że każda baza danych jest tak dobra, jak osoba, która ją przegląda? O tym, jak podchodzimy do pracy z danymi z perspektywy rekrutacyjnej i wizerunkowej w Allegro, przeczytacie w tym artykule.

A gdyby tak... uwzględnić perspektywę? 

W obszarze employer brandingu w Allegro staramy się podchodzić do danych z uwzględnieniem dwóch perspektyw: rekrutacyjnej i EB-owej. 
Kontekst rekrutacyjny jest ważny dla zespołów Talent Acquisition oraz osób zaangażowanych w rekrutację, np. rekrutujących menedżerów i członków zespołów rekrutacyjnych. Pokazuje, jak działania wspierające rekrutację wpływają na liczbę oraz jakość kandydatów zainteresowanych daną ofertą pracy i wysyłających swoje aplikacje. 
Kontekst employer brandingowy jest kluczowy dla samego zespołu EB, ale też usprawnia współpracę z zespołami marketingowymi, social mediów, brandingu czy agencjami zewnętrznymi, które nas wspierają. Pozwala śledzić kondycję marki pracodawcy ogółem i w konkretnych kanałach w zależności od prowadzonych działań. Dlaczego uwzględnienie perspektywy jest tak istotne? W naprawdę złożonym ekosystemie działań EB łatwo zgubić się w ogromie danych, które możemy i chcemy analizować oraz przytłoczyć nimi rozmówców. Przyjęcie odpowiedniej perspektywy nie tylko pozwala na trafniejsze wyciąganie wniosków, lecz także pomaga w wyselekcjonowaniu tych informacji, które są przydatne innym, a które tylko (i aż) osobom specjalizującym się w EB. 
To, co łączy te dwa podejścia, to pytanie, na które odpowiadamy sobie niezależnie od przyjmowanego kontekstu:
Jak nam idzie:

  • wykorzystanie narzędzi EB w służbie rekrutacji? lub
  • budowanie, wzmacnianie i promocja marki pracodawcy A...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy