A gdyby tak... uwzględnić perspektywę?
W obszarze employer brandingu w Allegro staramy się podchodzić do danych z uwzględnieniem dwóch perspektyw: rekrutacyjnej i EB-owej.
Kontekst rekrutacyjny jest ważny dla zespołów Talent Acquisition oraz osób zaangażowanych w rekrutację, np. rekrutujących menedżerów i członków zespołów rekrutacyjnych. Pokazuje, jak działania wspierające rekrutację wpływają na liczbę oraz jakość kandydatów zainteresowanych daną ofertą pracy i wysyłających swoje aplikacje.
Kontekst employer brandingowy jest kluczowy dla samego zespołu EB, ale też usprawnia współpracę z zespołami marketingowymi, social mediów, brandingu czy agencjami zewnętrznymi, które nas wspierają. Pozwala śledzić kondycję marki pracodawcy ogółem i w konkretnych kanałach w zależności od prowadzonych działań. Dlaczego uwzględnienie perspektywy jest tak istotne? W naprawdę złożonym ekosystemie działań EB łatwo zgubić się w ogromie danych, które możemy i chcemy analizować oraz przytłoczyć nimi rozmówców. Przyjęcie odpowiedniej perspektywy nie tylko pozwala na trafniejsze wyciąganie wniosków, lecz także pomaga w wyselekcjonowaniu tych informacji, które są przydatne innym, a które tylko (i aż) osobom specjalizującym się w EB.
To, co łączy te dwa podejścia, to pytanie, na które odpowiadamy sobie niezależnie od przyjmowanego kontekstu:
Jak nam idzie:
- wykorzystanie narzędzi EB w służbie rekrutacji? lub
- budowanie, wzmacnianie i promocja marki pracodawcy A...