Wszystko o tym, jak kształtować liderów przyszłości. Case study Rhenus Freight Logistics

Temat Numeru

Świat stale pędzi do przodu. Zmieniają się ludzie, rynek, technologie. To, co jeszcze wczoraj było supernowoczesne, dziś staje się utartym schematem. W dobie licznych zmian kluczowe stają się zwinność i umiejętność dopasowania się do otoczenia, zdolność analitycznego i strategicznego myślenia oraz efektywność pracy zespołowej. Spółka Rhenus Freight Logistics widzi olbrzymi potencjał swoich pracowników oraz chęci i przestrzeń do dalszego rozwoju. We współpracy z HR Consulting firma logistyczna postanowiła zamienić potencjał w przewagi rynkowe, m.in. poprzez realizację nowoczesnego programu rozwojowego dla menedżerów – Rhenus Future Leaders.

Chcesz lepiej poznać ten temat? Zapraszamy na Kongres Profesjonalistów HR!

Skąd pomysł na program?

W 2021 r. miało miejsce wyodrębnienie Rhenus Freight Logistics sp. z o.o. z Rhenus Logistics Polska SA. W lutym 2022 r. spółka wzmocniła swoją działalność w obszarze spedycji drogowej, nabywając LOXX sp. z o.o. Był to niezwykle ważny, ale jednocześnie wymagający czas. Dwie spółki z dwóch różnych światów, z dwiema różnymi kulturami organizacyjnymi i modelem kompetencyjnym, zaczęły tworzyć jedną organizację. Każda firma miała swój własny styl komunikacji, normy i wartości, którymi się kierowała. Wspólnie z całym działem HR zdiagnozowaliśmy szereg wyzwań: 

  • Jak połączyć wartości i mocne strony każdej organizacji, aby nasze kompetencje liderskie i menedżerskie były podobne? 
  • Jak zapewniać najlepsze środowisko dla każdego, kto chce się rozwijać i wzmacniać swoje talenty?
  • Jak zadbać o właściwy rozwój naszej kadry menedżerskiej, aby stworzyć efektywnie działającą całość?  
     
Nabywanie wiedzy, ale przede wszystkim doświadczanie i przeżywanie to dziś niezwykle istotne elementy w rozwoju
Źródło: opracowanie własne.

Podróż ku przyszłości

Rhenus Road Freight postawił sobie ambitne cele. Potrzebujemy podnieść swoją świadomość i zadbać o efektywność swoją i naszych zespołów. Powiedzieliśmy sobie wprost, że chcemy wzmocnić się w budowaniu długofalowych relacji z klientami oraz rozwinąć zdolność do podejmowania racjonalnego ryzyka. Właśnie takie umiejętności pozwolą firmie nieprzerwanie osiągać wysokie rezultaty biznesowe i będą odpowiedzą na wyzwania, jakie stawia przed nią dzisiejszy rynek logistyczny. Rozpoczęły się poszukiwania partnera, który nie tylko dobrze zrozumie potrzeby i wyzwan...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy