Silna marka pracownika silną marką pracodawcy

Case study PKN ORLEN

Temat Numeru

Program Ambasador marki pracodawcy w PKN ORLEN jest programem wizerunkowym, opracowanym i kierowanym projektowo w ramach obszaru HR. Celem jest wzmacnianie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy poprzez m.in. komunikowanie mocnych stron PKN ORLEN jako pracodawcy oraz budowanie marek osobistych pracowników, pokazanie ludzi, którzy tworzą Grupę ORLEN.

Program opiera się na promowaniu realizowanych przez ambasadorów projektów, w tym również dbaniu o wizerunek i reputację marki pracodawcy, wskazując jednocześnie na kluczowe obszary ich działalności, procesy i innowacje, dzięki czemu pokazuje wkład pracowników w realizację strategii firmy. Zidentyfikowane obszary problemowe do zaopiekowania programem ambasadorskim to:

REKLAMA

  • wyzwania na rynku pracy,
  • zbudowanie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy,
  • zmiana wizerunku firmy niedostępnej, formalnej, hierarchicznej, 
  • zmiana wizerunku pracodawcy stacji paliw.

Działania realizowane w ramach programu to przede wszystkim:

  • docieranie do potencjalnych kandydatów,
  • budowanie zadowolenia z firmy,
  • podniesienie poziomu identyfikacji z pracodawcą i poczucia dumy zatrudnionych pracowników, 
  • podniesienie świadomości pracowników w zakresie oferty ORLENU.

Udział w programie ambasadorskim daje wiele korzyści długoterminowych związanych z rozwojem marki osobistej, możliwościami rozwoju kariery, większą rozpoznawalnością oraz szansą na podnoszenie wiedzy. 

Program ambasadorski a strategia firmy

Biznesowo ORLEN jest w trakcie największych inwestycji od kilkudziesięciu lat z długą listą projektów do realizacji. 
Rynek pracy, otoczenie makroekonomiczne, zmiany, demografia, technologia to czynniki, które monitorujemy i na które reagujemy, by z jednej strony jak najefektywniej funkcjonować w biznesowym ekosystemie, z drugiej zaś być w jak najlepszym kontakcie z naszymi pracownikami. Założenia Strategii ORLEN 2030 wspierają strategie obszaru HR i Strategia Marki Pracodawcy i konkretne, ujęte tam działania. Jednym z nich jest program ambasadorski. Stąd zadania i rola ambasadorów powiązana z kierunkami rozwoju firmy, specjalizacjami biznesowymi oraz wartościami z pracy w ORLENIE.
Zadania oparte na atrybutach (EVP – employee value proposition) pracodawcy wzmacniają nie tylko korzyści dla pracowników, lecz także na rynku świadomość specjalizacji biznesowych istotnych z perspektywy strategii (np. Obszaru Energetyki, Petrochemii, Logistyki, Funkcji...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI