Program opiera się na promowaniu realizowanych przez ambasadorów projektów, w tym również dbaniu o wizerunek i reputację marki pracodawcy, wskazując jednocześnie na kluczowe obszary ich działalności, procesy i innowacje, dzięki czemu pokazuje wkład pracowników w realizację strategii firmy. Zidentyfikowane obszary problemowe do zaopiekowania programem ambasadorskim to:
- wyzwania na rynku pracy,
- zbudowanie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy,
- zmiana wizerunku firmy niedostępnej, formalnej, hierarchicznej,
- zmiana wizerunku pracodawcy stacji paliw.
Działania realizowane w ramach programu to przede wszystkim:
- docieranie do potencjalnych kandydatów,
- budowanie zadowolenia z firmy,
- podniesienie poziomu identyfikacji z pracodawcą i poczucia dumy zatrudnionych pracowników,
- podniesienie świadomości pracowników w zakresie oferty ORLENU.
Udział w programie ambasadorskim daje wiele korzyści długoterminowych związanych z rozwojem marki osobistej, możliwościami rozwoju kariery, większą rozpoznawalnością oraz szansą na podnoszenie wiedzy.
Program ambasadorski a strategia firmy
Biznesowo ORLEN jest w trakcie największych inwestycji od kilkudziesięciu lat z długą listą projektów do realizacji.
Rynek pracy, otoczenie makroekonomiczne, zmiany, demografia, technologia to czynniki, które monitorujemy i na które reagujemy, by z jednej strony jak najefektywniej funkcjonować w biznesowym ekosystemie, z drugiej zaś być w jak najlepszym kontakcie z naszymi pracownikami. Założenia Strategii ORLEN 2030 wspierają strategie obszaru HR i Strategia Marki Pracodawcy i konkretne, ujęte tam działania. Jednym z nich jest program ambasadorski. Stąd zadania i rola ambasadorów powiązana z kierunkami rozwoju firmy, specjalizacjami biznesowymi oraz wartościam...