Każda firma, nawet ta najbardziej dynamiczna, napotyka wyzwania związane z rozwojem. W przypadku Pasibusa jednym z największych problemów stał się kryzys związany z komunikacją i atmosferą pracy. W tym artykule przybliżymy historię tego, jak firma postanowiła rozwiązać wewnętrzny kryzys, rozpoczynając projekt Kultura komunikacji – klucz do harmonii w organizacji.
Pasibus jako społeczność – ludzie jako rdzeń marki
Od samego początku Pasibus wyróżniał się nie tylko dzięki unikalnym produktom, ale także atmosferze, którą tworzyli pracownicy restauracji, centrali i food trucków. To ich zaangażowanie i pasja są fundamentem marki, budującym atmosferę, która przyciąga klientów i lojalną społeczność. Według badań platformy Sotrender, monitorującej media społecznościowe, Pasibus jest jedną z najsilniejszych marek w swojej kategorii pod względem lojalności fanów. Tysiące obserwujących i zaangażowanych osób potwierdza, że to nie tylko jedzenie, ale także klimat tworzony przez ludzi stanowią siłę napędową Pasibusa.
Dzięki tak silnej społeczności firma miała naturalną przewagę w budowaniu swojej kultury
organizacyjnej.
Pasibus wyróżnia się nie tylko jako sieć restauracji, ale także jako społeczność Źródło: https://www.sotrender.com/trends/facebook/poland/202210/miejsca/restauracje
Fazy rozwoju organizacji a kryzysy wewnętrzne
Pasibus, założony w 2013 r., początkowo funkcjonował jako młoda, dynamiczna firma. Jej sukces opierał się na prostych zasadach – pyszne jedzenie, luźna atmosfera i autentyczne relacje z klientami. Jednak wraz z otwieraniem kolejnych lokali i food trucków firma zaczęła szybko się rozwijać, wchodząc w kolejną fazę wzrostu.
W tej fazie liczba pracowników i klientów rośnie dynamicznie, a struktury firmy stopniowo zaczynają się formalizować. Wyzwaniem staje się utrzymanie spójności kultury organizacyjnej, zwłaszcza przy wprowadzaniu nowych zespołów, procedur i procesów. Jest to naturalna konsekwencja szybkiego rozwoju firmy, a także normalne zjawisko charaktery...