Komunikacja oparta o praktyki customer experience

Temat Numeru

Aplikacje Krytyczne to software house resortu finansów. Ich rozwiązania, dedykowane podatnikom od początkowej fazy projektu, są tworzone z myślą o jak najlepszych doświadczeniach użytkownika końcowego. Tak też jest z ich komunikacją. Tworzą ją z myślą o potencjalnych i aktualnych pracownikach.

Stanowisko związane z obszarem komunikacji w Aplikacjach Krytycznych zostało stworzone na początku 2018 r., mniej więcej półtora roku od rejestracji spółki. Od ponad trzech lat mam ogromną przyjemność pełnić funkcję menedżera ds. komunikacji. Na początku moje działania były adresowane do 40 osób, aktualnie na naszym pokładzie mamy około 200 najwyższej klasy specjalistów z branży IT.
 Przez większość czasu tworzyłam jednoosobowy zespół komunikacji, aż zdałam sobie sprawę z tego, że w coraz szerszym zakresie współpracuję z zespołem UX, co zaowocowało naszym połączeniem i stworzeniem zespołu customer experience. W mojej opinii jest to nasz ogromny pozytywny wyróżnik, nie tylko w branży IT. W większości firm komórka odpowiedzialna za komunikację jest usytuowana w zespole HR, w marketingu lub w przypadku dużych organizacji – w komunikacji korporacyjnej.
W zespole customer experience razem dbamy, by nasz „klient”, którym jest każdy pracownik Aplikacji Krytycznych, czuł, że pracuje w przyjaznym środowisku, w miejscu, w którym człowiek jest najważniejszy:

  • Dbamy o możliwość wyrażenia własnej opinii, zgłaszania pomysłów, które mogą pomóc w zwiększeniu komfortu pracy nas wszystkich.
  • Pracujemy warsztatowo, tworzymy persony, nasze rozwiązania są dedykowane użytkownikom końcowym i wdrażane w przemyślany, dostosowany do struktury organizacji sposób.

Moja rola zaczyna się już w pierwszym dniu pracy nowych kolegów i koleżanek. Odpowiadam za bieżące, cykliczne działania i nowe inicjatywy. Wchodzę również w relacje z osobami, które podjęły decyzję o zmianie pracy, tak by móc poznać motywy, jakimi się kierowały, i wyciągnąć konstruktywne wnioski na przyszłość.
Czym właściwie jest komunikacja? Można oczywiście przytoczyć wiele definicji. Dla mni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy