Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

17 marca 2020

Jak zarządzać komunikacją w czasach koronawirusa – swoim doświadczeniem dzieli się Lydia Lee, prezes Weber Shandwick w Chinach

70

Od grudnia zeszłego roku Chiny zmagają się z rozprzestrzeniającym się wirusem covid-19. Wraz z rosnącą liczbą wykrywanych przypadków zakażenia w kolejnych krajach, szerzy się też niepokój, zwłaszcza w tych państwach, które dopiero zaczynają przechodzić przez ten proces. Lydia Lee, szefowa chińskiego oddziału Weber Shandwick, dzieli się swoim dotychczasowym doświadczeniem, radzi osobom odpowiedzialnym za zarządzanie komunikacją w firmach.

Cel nadrzędny jest oczywisty: bezpieczeństwo i zdrowie pracowników. Gdy zaczyna rosnąć liczba zachorowań, pojawia się strach i zamieszanie, które może być spowodowane niespójnymi lub sprzecznymi, a nawet fałszywymi informacjami. Dlatego tak ważne jest, aby  firmy wykazały się troską i przejęły kontrolę. Jak to zrobić?

  • Powołać zespół zarządzania kryzysowego, z wyraźnym podziałem ról i obowiązków, który będzie się regularnie spotykał / komunikował, ustalał konkretne plany działania i kroki, takie jak:

    - zebranie informacji o miejscu przebywania pracowników (w przypadku posiadania kilku lokalizacji) i ich aktualnym stanie zdrowia;

    - ustalenie kanału komunikacji do przekazywania wiarygodnych i przydatnych dla pracowników informacji;

    - zaopatrzenie w dostępne środki bezpieczeństwa (maseczki i/lub środki do dezynfekcji i higieny).
     
  • Na bieżąco śledzić komunikaty i zalecenia odpowiednich władz lokalnych, aby móc na bieżąco dostosowywać się do rozwoju sytuacji.
     
  • Opracować plan ciągłości działania firmy (w przypadku organizacji, które takich planów dotąd nie miały) uwzględniającego różne warianty rozwoju sytuacji (scenariusze).
     
  • Konsekwentnie komunikować się w sposób spójny i wiarygodny, co pozwoli uspokoić pracowników, zwłaszcza tych którzy mogą odczuwać strach czy niepokój.

W przypadku, gdy w danym kraju wprowadzana jest kwarantanna, sytuacja staje się jeszcze bardziej skomplikowana. Wprowadzenie w Chinach mechanizmu kwarantanny było możliwe dzięki funkcjonującemu tam wyjątkowemu systemowi, ale nawet pomimo tego nie udało się uniknąć niektórych problemów, co powodowało szereg niedogodności, wzmagało poczucie strachu.

Dlatego tak ważne jest, aby firmy na tym...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy

    Weber Shandwick

    Weber Shandwick to wiodąca globalna sieć specjalizujących się w komunikacji konsultantów pracujących w 78 oddziałach na całym świecie (w tym w Polsce), które swoim zasięgiem obejmują 128 lokalizacji. Zróżnicowany zespół agencji, złożony ze strategów, analityków, producentów, projektantów, deweloperów oraz specjalistów kampanii marketingowych zdobył najbardziej prestiżowe nagrody na świecie w zakresie innowacyjności, kreatywnych rozwiązań oraz działań zmieniających otoczenie. Weber Shandwick to jedyna agencja PR, która znalazła się na prestiżowej liście Advertising Age w latach 2014 i 2015, a także jest jedyną agencją PR, która miała zaszczyt zagościć w latach 2017 i s2018 w rankingu Agency Standout. W latach 2015-2018 Weber Shandwick zdobył przyznawane przez PRWeek nagrody Global Agency of the Year, w latach 2010, 2012, 2014, 2015, 2017 otrzymał wyróżnienia Global Agency of the Year The Holmes Report, a w roku 2016 wywalczył zaszczytny tytuł Digital Agency of the Year. przyznawaną również przez The Holmes Report. Eksperci Weber Shandwick doradzają klientom z następujących sektorów: marketing konsumencki, reputacja korporacyjna, komunikacja w sektorze ochrony zdrowia, technologie, Public Affairs, usługi finansowe oraz komunikacja kryzysowa, wykorzystując m.in. własne narzędzia analityczne w obszarze mediów elektronicznych i społecznościowych. Weber Shandwick jest częścią Interpublic Group (NYSE: IPG).

    Więcej informacji dostępnych na stronie https://www.webershandwick.com/