Employee Advocacy - Jak marka osobista pracownika może wpłynąć na budowanie wizerunku pracodawcy?

Temat Numeru

Rola pracowników w strategii komunikacji marki rośnie. Są oni wiarygodnym źródłem informacji, a także najlepszą referencją naszej firmy. Za pomocą marek eksperckich naszych pracowników możemy nie tylko zbudować świadomość, lecz także zaangażować odbiorców. Gdzie ich znaleźć? Najprostszym, a zarazem skutecznym rozwiązaniem są media społecznościowe. To właśnie za ich pomocą ambasadorzy marki mają okazję zbudować trwałe relacje biznesowe.

Natłok informacji, które do nas docierają, jest niemal niemożliwy do przetrawienia. Każdy produkt jest najlepszy, najbardziej skuteczny i dostosowany do naszych potrzeb – czytamy i widzimy na kolejnych banerach reklamowych. To wszystko doprowadziło do kryzysu zaufania konsumentów. Po prostu staliśmy się reklamoodporni. Wracamy do korzeni – relacji. Tegoroczny Edelman Trust Barometer1 wskazuje, że najbardziej ufamy ludziom „takim jak my”. 
Co więcej, Polacy są piątym najbardziej nieufnym narodem wśród 28 badanych. Tak powstała potrzeba stworzenia programu budowania marki w oparciu o relacje human 2 human.

Social media

Program Employee Advocacy to strategia komunikacji zewnętrznej za pomocą marek osobistych pracowników, z wykorzystaniem przede wszystkim mediów społecznościowych. Zespoły, w oparciu o networking i budowanie relacji biznesowych, pracują na wiarygodność marki, budują zaufanie, rozpoznawalność, a także realizują cele biznesowe. 
Social media z roku na rok zyskują na popularności – dziś korzysta z nich ok. 40% światowej populacji2, a na samym LinkedIn zarejestrowanych jest 546 mln osób3. To właśnie z wykorzystaniem tego medium wiąże się największe nadzieje, tworząc programy Employee Advocacy. LinkedIn to obecnie największa platforma zrzeszająca profesjonalistów i biznes w jednym miejscu. Warto jednak pamiętać, że kanały komunikacji powinny być dostosowane do celów, jakie chcemy osiągnąć, a przede wszystkim do grupy docelowej.

Social Selling

Employee Advocacy to jeden z kluczowych filarów Social Selling, czyli strategii marketingowo-sprzedażowej, która opiera się na komunikacji w mediach społecznościowych. Zakłada ona przeprowadzenie potencjalnych klientów przez pierwsze etapy lejka sprzedażowego w ramach relacji online (świadomość, zainteresowanie), a...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI