Natłok informacji, które do nas docierają, jest niemal niemożliwy do przetrawienia. Każdy produkt jest najlepszy, najbardziej skuteczny i dostosowany do naszych potrzeb – czytamy i widzimy na kolejnych banerach reklamowych. To wszystko doprowadziło do kryzysu zaufania konsumentów. Po prostu staliśmy się reklamoodporni. Wracamy do korzeni – relacji. Tegoroczny Edelman Trust Barometer1 wskazuje, że najbardziej ufamy ludziom „takim jak my”.
Co więcej, Polacy są piątym najbardziej nieufnym narodem wśród 28 badanych. Tak powstała potrzeba stworzenia programu budowania marki w oparciu o relacje human 2 human.
REKLAMA
Social media
Program Employee Advocacy to strategia komunikacji zewnętrznej za pomocą marek osobistych pracowników, z wykorzystaniem przede wszystkim mediów społecznościowych. Zespoły, w oparciu o networking i budowanie relacji biznesowych, pracują na wiarygodność marki, budują zaufanie, rozpoznawalność, a także realizują cele biznesowe.
Social media z roku na rok zyskują na popularności – dziś korzysta z nich ok. 40% światowej populacji2, a na samym LinkedIn zarejestrowanych jest 546 mln osób3. To właśnie z wykorzystaniem tego medium wiąże się największe nadzieje, tworząc programy Employee Advocacy. LinkedIn to obecnie największa platforma zrzeszająca profesjonalistów i biznes w jednym miejscu. Warto jednak pamiętać, że kanały komunikacji powinny być dostosowane do celów, jakie chcemy osiągnąć, a przede wszystkim do grupy docelowej.
Social Selling
Employee Advocacy to jeden z kluczowych filarów Social Selling, czyli strategii marketingowo-sprzedażowej, która opiera się na komunikacji w mediach społecznościowych. Zakłada ona przeprowadzenie potencjalnych klientów przez pierwsze etapy lejka sprzedażowego w ramach relacji online (świadomość, zainteresowanie), a w kluczowym momencie (decyzja) przeniesienie jej na relację osobistą i utrwalanie poprzez komunikację posprzedażową, również za pomocą mediów społecznościowych.
Ważne
Dlaczego wa...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!