Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp , Strategia , Temat tygodnia

29 kwietnia 2021

Czas na innowacje w prerekrutacji (zdalnej)

116

Wiele firm w czasie pandemii przeniosło się do świata online i od wielu miesięcy prowadzi wyłącznie rekrutacje zdalne. Czy przeprowadzenie procesu rekrutacji w sposób zdalny jest bardziej czasochłonne? Jak skutecznie prowadzić wstępne rozmowy podczas home office? Jak „nie zgubić” najlepszych kandydatów podczas selekcji CV? Jedną z firm, która znalazła świetne rozwiązanie tej sytuacji jest firma Bacardi.

O innowacyjnej platformie, dzięki której proces rekrutacji staje się prostszy i mniej czasochłonny, o doświadczeniach firmy Bacardi, która skorzystała z niezwykle interesującego rozwiązania do pre-interview, rozmawiały – Paulina Siwek, Office Manager, odpowiadająca za rekrutacje w Bacardi-Martini Polska oraz Katarzyna Kolenda, redaktor prowadząca magazyn HR Business Partner.

POLECAMY

Platforma Interview Record to ciekawe rozwiązanie dla rekrutera. Skąd pomysł na wdrożenie tego rozwiązania u Was w firmie? W jaki sposób wykorzystaliście to narzędzie?
Tak naprawdę od dłuższego czasu zastanawialiśmy się nad rozwiązaniem, które pozwoliłoby nam w dużym stopniu ułatwić proces rekrutacji. Pandemia tylko przyspieszyła podjęcie decyzji o wdrożeniu narzędzia InterviewRecord. Za pomocą tego narzędzia przeprowadziliśmy etap wstępny kilku rekrutacji, otrzymując nagrania wideo wybranych kandydatów. Po wprowadzeniu CV do systemu, wybraniu odpowiednich pytań, pozostało tylko odsłuchać otrzymane od kandydatów nagrania wideo.

Jaki procent kandydatów odpowiedział na ogłoszenie?
Ze strony kandydatów spotkaliśmy się z dużą chęcią i zaangażowaniem wzięcia udziału w takiej formie rekrutacji. Z pewnością oznaczało to dla nich oszczędność czasu i możliwość udziału w rekrutacji bez wyjścia z domu, o dogodnej porze. Wszyscy kanydaci poinformowani o takiej formie pierwszego etapu rekrutacji, nagrali odpowiedzi na trzy postawione przez nas pytania. Po obejrzeniu nagrań zdecydowanie możemy powiedzieć, że kandydaci stanęli na wysokości zadania.

To oznacza, że proces rekrutacji jest usprawniony, a dzięki nagraniom mamy możliwość poznania każdego kandydata oraz szybkiego dokonania selekcji w dogodnym dla nas czasie. A ile konkretnie nagrań kandydatów otrzymaliście?
Interview Record wykorzystaliśmy do kilku procesów rekrutacyjnych. Na przykład nasza pierwsza z rekrutacji otrzymała 100% frekwencję i wszyscy kandydaci zaproszeni do udziału w procesie (7 osób), skorzystali z tej możliwości i umieścili nagrania w systemie.
Do drugiej rekrutacji zaprosiliśmy 13 osób, z czego 11 osób nagrało odpowiedzi na pytania, więc frekwencja w tej rekrutacji wyniosła 85%.

Jaką największą wartość miała dla Was ta apli...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy