Idea zdobywania wiedzy i dzielenia się nią była nam bliska od zawsze. Stanowi ona m.in. podstawę relacji stażystów i młodszych specjalistów z ich bardziej doświadczonymi kolegami, pomaga spojrzeć na to samo zagadnienie z wielu perspektyw, a interdyscyplinarnym zespołom pozwala osiągnąć wspólne sukcesy. Arjo składa się z siedmiu głównych działów: inżynierii i produkcji, zakupów, jakości, personalnego, finansowego, rozwoju produktu oraz zarządzania łańcuchem dostaw. Choć poznanie tego podziału i obowiązków w poszczególnych strukturach jest kluczowe dla zrozumienia działania firmy, to gdy mówimy o dążeniu do wspólnego celu i osiąganiu satysfakcjonujących rezultatów – liczy się przede wszystkim, jak szybko transferujemy wiedzę z jednego obszaru do drugiego.
Arjo jest firmą o skandynawskiej kulturze, co przekłada się na partnerski model współpracy.
To znacznie ułatwia wcielanie w życie idei dzielenia się wiedzą. Mamy świadomość, że w firmie zatrudniającej ponad 200 osób w administracji (a około 450 na produkcji) zgromadziliśmy ogrom wiedzy specjalistycznej oraz produkcyjnego know-how. Zależało nam jednak na stworzeniu projektu, który byłby czymś więcej niż przestrzenią do wzbogacenia się w ekspercką wiedzę z obszaru, w którym pracujemy na co dzień. Zdecydowanie tym, czego potrzebowaliśmy równie mocno, były szkolenia z umiejętności miękkich.
Odpowiedzią na te oczekiwania jest Akademia Wewnętrznego Trenera, której trzema głównymi celami są:
|
Od początku wiedzieliśmy, że pierwsza edycja projektu będzie miała formę próbnego egzemplarza. Myśląc po...