Chyba każdy słyszał o eksperymencie przeprowadzonym w 1953 r. na uniwersytecie w Yale. Studentów poproszono o napisanie, co chcieliby w życiu osiągnąć – im dokładniej, tym lepiej. Dwadzieścia lat później przyjrzano się losom badanych: 3 proc. tych, którzy spisali swoje cele, zgromadziło majątek przewyższający bogactwo 97 proc. pozostałych osób.
Imponujące, prawda? Jest tylko jeden problem: badanie nigdy się nie odbyło. Półprawdy, mity i nieścisłości mogą dotyczyć wielu obszarów biznesowej rzeczywistości. Przykładem jest interpretacja Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Choć unijne regulacje obowiązują od 25 maja tego roku, duża grupa rekruterów nadal ma wiele wątpliwości i pytań, jak rozumieć i stosować niektóre przepisy, definicje i sformułowania. Część objaśnień i praktyk tak bardzo odbiega od intencji autorów RODO, że mogą rywalizować ze słynnym eksperymentem z Yale. Dlatego postawiliśmy rozprawić się z mitami narastającymi wokół RODO w rekrutacji.
...