wykle w proces onboardingu zaangażowany jest zarówno sam Hiring Manager, jak i zespół HR. Każda ze stron ma ściśle określone zadania, wspólnie dbając o to, aby proces wdrożenia przebiegł sprawnie i bez komplikacji. W końcu chodzi o jeden z najbardziej newralgicznych momentów cyklu życia pracownika! Na stronie HCM Deck czytamy, że w ciągu pół roku od rozpoczęcia pracy aż 33% nowych pracowników szuka innego zatrudnienia. Hays z kolei raportuje, że nawet 42% ankietowanych rozważa zmianę przez pierwsze pół roku pracy w nowej organizacji. Inne przytoczone przez HCM Deck dane wydają się jeszcze bardziej zaskakujące i wskazują, że średnio 50% nowo zatrudnionych osób opuszcza firmę w ciągu pierwszych czterech miesięcy! Te i wiele innych danych wskazują na ogromną wagę i znaczenie samego procesu onboardingu. Co może zrobić onboarding buddy, aby poprawić tę statystykę?
Kim (nie) jest onboarding buddy?
Planując wdrożenie nowego pracownika, warto opracować spójny plan i podział obowiązków, upewniając się, że każda zaangażowana osoba zna swoje zadania. Jest to wyjątkowo trudne, aby umieć rozróżnić, co ma dokładnie robić onboarding buddy, bo jego rola w pewnych miejscach przypomina zadania lidera czy menedżera.
W Carlsberg Shared Services dokonaliśmy tego podziału i zakomunikowaliśmy go pracownikom przyjmującym role buddiego w formie szkolenia. Nasze podejście jest proste – buddy to towarzysz w podróży nowego pracownika przez pierwsze tygodnie pracy, a nie przełożony czy mentor, który będzie oceniał postępy i udzielał korygującego feedbacku. Buddy to osoba, z którą można dzielić trudy pierwszych zadań i skomplikowanych tematów, którą można prosić o radę, zadawać jej pytania, ale też spędzić czas na lunchu czy porozmawiać w biurze przy kawi...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!