Jak wprowadzić program employee advocacy w korporacji? Case study Deloitte

Temat Numeru

Działania z zakresu employee advocacy nie są nowością w Deloitte. Już od dawna wykorzystujemy ich potencjał w działaniach zarówno employer brandingowych, jak i marketingowych.

Zachęcanie do publikacji, szkolenia wewnętrzne, konsultacje na temat profili w mediach społecznościowych czy platforma do udostępniania treści – te rozwiązania działały, ale powstające w taki sposób posty były często generyczne, brakowało też zaangażowania młodszych stażem pracowników. Równolegle obserwowaliśmy, że na LinkedIn pojawia się coraz więcej naturalnych ambasadorów marki – naszych pracowników, którzy z własnej inicjatywy dzielą się informacjami o pracy czy kulturze firmy. Dodatkowo, prowadząc wewnętrzne szkolenia z personal brandingu na LinkedIn w ramach Deloitte Learning Academy, wraz z zespołem Learning&Development zauważyliśmy rosnącą liczbę chętnych do wzięcia udziału w podobnym wydarzeniu. Dostawaliśmy również coraz więcej pytań na temat działania na LinkedIn po spotkaniach z employee advocacy, które prowadzimy w ramach onboardingu nowych pracowników. Do tego przeanalizowaliśmy raporty branżowe. Według nich firmy, których duża liczba pracowników udostępnia treści wysokiej jakości, mają 58% więcej szans na przyciągnięcie talentów do organizacji (LinkedIn Talent Solutions), a nawet 86% pracowników biorących udział w programach employee advocacy widzi ich pozytywny wpływ na swoją karierę (Hinge Research Insti...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy