Raport Hinge Research Institute pokazuje, że kandydaci rozważający ofertę pracy u potencjalnego pracodawcy uważają obecnych pracowników za najbardziej godnych zaufania. Oznacza to, że sprawdzają profile pracowników, chcąc dowiedzieć się, jak im się pracuje w danej firmie, i wierzą, że jeśli ktoś podpisuje się swoim nazwiskiem (profilem), to musi to być prawda. Jeśli opublikujemy daną treść na profilu firmowym oraz tę samą treść na profilu prywatnym – to na tym prywatnym zgarnie 8-krotnie większy zasięg, ponieważ ludzie wolą czytać od innych ludzi, a nie od ikonek z logo. Ponownie – raport Hinge Research mówi, że wdrożenie programu employee advocacy zwiększa widoczność i rozpoznawalność marki oraz kosztuje 1/10 ceny płatnych kampanii reklamowych, a to już poza rekrutacyjną i wizerunkową korzyścią dobry argument dla zastanawiąjącego się pracodawcy.
Spojrzenie na markę pracodawcy na nowo
Zdecydowaliśmy się na wdrożenie programu employee advocacy ze względu na niedawny rebranding i ponowne wejście na rynek jako „stara-nowa” marka. Choć od ponad 25 lat współtworzymy rynek IT, 2 lata temu staliśmy się częścią All for One Group i zmieniliśmy barwy z niebieskich na pomarańczowe. Poza tym przeorganizowaliśmy naszą strategię HR-EB-ową i nadszedł czas, by świat usłyszał o nas więcej, ale autentycznie od naszych ludzi. Cel zatem był rekrutacyjno-employer brandingowy, a nie sprzedażowy. W związku z tym zdecydowaliśmy się oddać głos naszym pracownikom. Z jednej strony, chcieliśmy pokazać firmę od nieco bardziej lu...