#CEOforOneMonth, czyli jak kreatywnie zatrudniać młode pokolenie? Na przykładzie The Adecco Group

Temat Numeru

Chociaż globalny program CEO for One Month prowadzony przez The Adecco Group funkcjonuje na rynku od 2014 r., niezmiennie przyciąga uwagę tysięcy osób. Co sprawia, że kandydaci nie tracą zainteresowania tą rekrutacją, a także w jaki sposób jest prowadzona, że osoby zaangażowane i odpowiedzialne za ten projekt od kilku lat, co roku traktują go jako ciekawe wyzwanie?

We wszystkich dotychczasowych edycjach realizowanych w blisko pięćdziesięciu krajach świata w programie CEO for One Month wzięło udział niemal milion młodych osób. Wszyscy  uczestnicy stali się jednocześnie ambasadorami programu i Grupy Adecco. W tym roku przygotowujemy się do ósmej edycji i nadal nam się nie nudzi! 

Założenia programu – na szczyt od góry

Zainicjowany kilka lat temu program ma na celu walkę z bezrobociem wśród młodych ludzi oraz zwrócenie uwagi na ich sytuację na rynku pracy. W tej chwili prowadzony jest równolegle w blisko pięćdziesięciu krajach. Na świecie oraz w Polsce jest wiele programów aktywizujących różne obszary zawodowe i społeczne. W The Adecco Group postawiliśmy jednak na konkretną grupę i zaczęliśmy wspierać młodych ludzi, którzy w dynamicznie zmieniającym się świecie zmierzyli się z trudami na starcie zawodowym, doświadczyli bezrobocia, trudnych wyborów, ale także ogromnej presji i oczekiwań, stawianych także samym sobie. 
Dzięki rekrutacji prowadzonej przede wszystkim wśród studentów i absolwentów młodzi ludzie mogą rozpocząć karierę nietypowo, bo od najwyższego stanowiska w firmie. Poprzez taką inicjatywę Grupa Adecco tworzy szansę, aby finalista rozpoczął z nami, a często w ogóle swoją karierę zawodową od stanowiska najwyższego szczebla. 
Wybrana osoba przez kilka tygodni jest zaangażowana we wszystkie zarządowe inicjatywy, przyglądając się organizacji z lotu ptaka. Nadal jako nieliczni dajemy szansę kandydatom, by właśnie w taki szczególny sposób rozpoczęli swoją drogę zawodową, włączając ich w spotkania zarówno wewnętrzne na każdym szczeblu, z pracownikami, jak i te prowadzone z klientami, także najważniejszymi. 
Mówiąc o programie, zwracamy szczególną uwagę rynku na problem nieprzystosowania młodych ludzi do oczekiwań pracodawców i inicjujemy dyskusję na ten temat. Młode osoby ze względu na brak doświadczenia są szczególnie narażone na pozostawanie długo bez pracy lub utrzymywanie takiej, która nie daje im szansy na upragniony, kierunkowy rozwój. 
Świat pędzi jak szalony. Ile razy rozmawialiśmy o paradoksie trudu znalezienia satysfakcjonującej pracy ze względu na brak doświadczenia oraz niemożności rozwoju kompetencji ze względu na trud znalezienia p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy