W tej naszej współpracy jako duet kluczowe były dwa aspekty: nauczenie się poprawnej komunikacji i wypracowanie kilku zasad, których warto się trzymać. W tym tekście chciałbym podzielić się z Tobą tymi zasadami, które traktuj raczej jako zalecenia – najlepiej będzie, jeśli wypracujesz własne, które sprawdzą się w Twojej codziennej pracy. Następnie pokażę przykłady zastosowań ChatGPT w mojej pracy, takie jak pisanie tekstów i postów na social media, tworzenie kampanii rekrutacyjnych, użycie narzędzia text-to-speech oraz stworzenie własnego narzędzia do generowania postów na LinkedIn.
Zalecenia do korzystania z ChatGPT
Wersja darmowa vs. płatna
Naszą współpracę z ChatGPT zaczynaliśmy, gdy darmowa wersja oznaczona była jako 3.5, a płatna – bardziej kreatywna – jako 4.0. Obecnie darmowa wersja to GPT-4o mini, natomiast płatna to pełnoprawna 4omni. Wcześniej zalecałem korzystanie głównie z wersji płatnej, ponieważ oferowała bardziej rozbudowane i precyzyjne wyniki. Teraz jednak darmowa wersja jest wystarczająca dla większości zastosowań. Warto jednak zwrócić uwagę na dwa aspekty: ograniczenia w liczbie zapytań i uploadowanych plików oraz fakt, że dane z wersji darmowej mogą być wykorzystywane do dalszego rozwoju modelu AI. Jeśli obawiasz się o prywatność danych, warto rozważyć zakup wersji płatnej, która nie wykorzystuje wgrywanych plików i generowanych odpowiedzi do trenowania nowego modelu.
Pracuj po angielsku
Angielski to domyślny język ChatGPT, dlatego odpowiedzi generowane w tym języku są zazwyczaj bardziej trafne i precyzyjne niż te w języku polskim. Gdy korzystasz z narzędzia po polsku, zwracaj większą uwagę na poprawność gramatyczną i składniową, a zwłaszcza na tłumaczeni...