AImazing EB – jak sztuczna inteligencja pomaga w codziennej pracy employer brandingowca. Case study Ten Square Games

Temat Numeru

Pracodawcy często stawiają przed swoimi pracownikami wiele wyzwań. Moim zadaniem było samodzielne poprowadzenie całego obszaru employer brandingu, który dotychczas obsługiwało dwoje specjalistów, osoba odpowiedzialna za social media, copywriter, motion designer i graphic designer. Przyjęcie na siebie wszystkich tych obowiązków, które wcześniej były podzielone między kilka osób, wymagało znalezienia sposobu na okiełznanie tej ilości pracy. I właśnie wtedy z pomocą przyszedł mi ChatGPT.

W tej naszej współpracy jako duet kluczowe były dwa aspekty: nauczenie się poprawnej komunikacji i wypracowanie kilku zasad, których warto się trzymać. W tym tekście chciałbym podzielić się z Tobą tymi zasadami, które traktuj raczej jako zalecenia – najlepiej będzie, jeśli wypracujesz własne, które sprawdzą się w Twojej codziennej pracy. Następnie pokażę przykłady zastosowań ChatGPT w mojej pracy, takie jak pisanie tekstów i postów na social media, tworzenie kampanii rekrutacyjnych, użycie narzędzia text-to-speech oraz stworzenie własnego narzędzia do generowania postów na LinkedIn.

Zalecenia do korzystania z ChatGPT

Wersja darmowa vs. płatna
Naszą współpracę z ChatGPT zaczynaliśmy, gdy darmowa wersja oznaczona była jako 3.5, a płatna – bardziej kreatywna – jako 4.0. Obecnie darmowa wersja to GPT-4o mini, natomiast płatna to pełnoprawna 4omni. Wcześniej zalecałem korzystanie głównie z wersji płatnej, ponieważ oferowała bardziej rozbudowane i precyzyjne wyniki. Teraz jednak darmowa wersja jest wystarczająca dla większości zastosowań. Warto jednak zwrócić uwagę na dwa aspekty: ograniczenia w liczbie zapytań i uploadowanych plików oraz fakt, że dane z wersji darmowej mogą być wykorzystywane do dalszego rozwoju modelu AI. Jeśli obawiasz się o prywatność danych, warto rozważyć zakup wersji płatnej, która nie wykorzystuje wgrywanych plików i generowanych odpowiedzi do trenowania nowego modelu.

Pracuj po angielsku
Angielski to domyślny język ChatGPT, dlatego odpowiedzi generowane w tym języku są zazwyczaj bardziej trafne i precyzyjne niż te w języku polskim. Gdy korzystasz z narzędzia po polsku, zwracaj większą uwagę na poprawność gramatyczną i składniową, a zwłaszcza na tłumaczeni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy