Na podstawie odpowiedzi pracownik otrzymywał raport, który podawał indywidualne wyniki dotyczące wskazanych obszarów. Cennym wynikiem przeprowadzonego badania był również raport zbiorczy dla całej firmy Kemira Gdańsk, w podziale na departamenty, dzięki czemu jako organizacja mogliśmy zidentyfikować kilka tematów do rozwoju. Włączyliśmy w akcje również naszych pracowników, którzy mogli się wypowiedzieć, co można usprawnić. Wprowadziliśmy wtedy realne i mierzalne akcje, m.in. zmianę w czasie pracy w naszym regulaminie pracy oraz dodatkowy benefit firmowy – dostęp do platformy Mybenefit, pozwalającej pracownikom na elastyczne zarządzanie otrzymywanymi punktami. To były początki oraz podwaliny naszych dalszych działań w ramach tematu mental health w naszej organizacji.
Rok 2019 poświęciliśmy na planowanie oraz wdrożenie programu Gdansk Mental Health Program. Zauważyliśmy konieczność rozwinięcia tematu wellbeing w szerszym kontekście. Pomimo braku jakichś mocnych sygnałów z organizacji na temat zdrowia psychicznego, czuliśmy wspólnie z liderami, że spójny program w ramach zdrowia psychicznego pracowników mógłby...
Mental Health Program, czyli jak dbać o kondycję psychiczną pracowników. Na przykładzie Kemira Gdańsk
W roku 2018 firma Kemira wprowadziła w Finlandii oraz w Polsce program poświęcony tematowi wellbeing. Wówczas współpracowaliśmy z dostawcą rozwiązania z Finlandii, który zapewnił know-how i narzędzia do przeprowadzenia badania wśród pracowników – wykorzystaliśmy anonimową ankietę, w której pytaliśmy pracowników o ich dobrostan w ramach kilku obszarów, takich jak: odżywianie, umysł, powrót do formy, aktywność fizyczna oraz rozwój zawodowy.
Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.