Lider kompetentny społecznie. Jak dyrektywa ESG wpłynie na oczekiwania wobec liderów i ich marki osobiste w biznesie?

Aktualności

W erze, gdzie zrównoważony rozwój staje się priorytetem, dyrektywa ESG (environmental, social, governance) zdobywa coraz większe znaczenie. Kwestie społeczne stają się kluczowym elementem strategii biznesowej, a oczekiwania wobec liderów wchodzą na zupełnie nowy poziom. Jakie zatem kompetencje i cechy charakteryzują lidera kompetentnego społecznie i jak dyrektywa ESG wpłynie na oczekiwania wobec liderów?

Chcesz lepiej poznać ten temat? Zapraszamy na Kongres Profesjonalistów HR!

Empatia i zrozumienie człowieka i otoczenia społecznego – zaniedbany w edukacji obszar praktycznej wiedzy psychologicznej na temat emocji, odporności, hormonów stresu, objawów wypalenia i depresji, reagowania w zmianie itp.

  • Działania na rzecz czegoś większego niż KPI i agenda biznesowa.
  • Zarządzanie różnorodnością i inkluzywnością – i myślę tu nie tylko o tworzenie środowiska pracy sprzyjającego eliminowaniu dyskryminacji i wspieraniu równości płci, lecz także o zdolności do dostrzegania potencjału w tym, czym ludzie się różnią, a co wnoszą do zespołu (cele, aspiracje, talenty, wartości, motywacje itp.).
  • Transparentność komunikacji – o ile stosunkowo łatwo informować zarówno pracowników, jak i społeczności o działaniach związanych z wartościami społecznymi i zrównoważonym rozwojem – argumentując to budowaniem zaufania i pozytywnym wizerunkiem lidera – o tyle trudniej oczekiwać od niego umi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy