a początek warto spojrzeć szerzej na temat wartości firmowych, aby określić, dlaczego warto je wdrażać i rozwijać w każdej organizacji. Już w 2013 r. w opublikowanym przez międzynarodową sieć firm doradczych ECCO Network raporcie „Corporate Values Index”, który przedstawiał zmieniające się trendy w obrębie wartości firmowych, podkreślono ich rolę biznesową dla funkcjonowania i rozwoju organizacji. Badania pokazują, że wartości są wykorzystywane w zakresie zarówno zarządzania zasobami ludzkimi, jak i marketingu oraz promocji firmy. Śmiało możemy stwierdzić, że opracowanie i wdrożenie wartości firmowych to przejaw dojrzałości organizacji, która stawia na nieustanny rozwój.
Dobrze zdefiniowane, wyraziste i autentyczne wartości pomagają firmie budować zaangażowanie swojej załogi, przyciągać talenty, które będą dobrze pasowały do organizacji, a także wyróżnić się na tle konkurencji. Silna kultura organizacyjna sprawia, że pracownikom łatwiej ze sobą współpracować i podejmować codzienne decyzje, a kreowany wizerunek firmy jest spójny z doświadczeniami klientów i kontrahentów.
Zmiany, które dają nowy początek
Wraz z rozwojem organizacji w ostatnich latach nasze wartości w sposób naturalny ewoluowały, co znalazło odzwierciedlenie m.in. w wizji i strategii firmy. Mamy świadomość, że podobnie jak nasze otoczenie i inne organizacje podlegamy ciągłym zmianom, a także mierzymy się z wyzwaniami wynikającymi z kruchości, niepokoju i niezrozumiałości otaczającego nas świata BANI. Mając to na uwadze, zdecydowaliśmy, że nadszedł czas, aby w Grupie DB Cargo Polska przyjrzeć się ponownie temu, co jest dla nas ważne, co nas definiuje oraz w jakim kierunku chcemy wspólnie zmierzać.