Nowa rzeczywistość spowodowała zmianę podejścia do benefitów pozapłacowych. Przewartościowanie potrzeb nastąpiło z dnia na dzień i wymogło na pracodawcach konieczność dopasowania swojej oferty do nowych oczekiwań pracowników, którzy liczą na benefity zapewniające poczucie bezpieczeństwa zarówno im, jak i ich rodzinom: od bezpieczeństwa w zakresie zdrowia, po domowe finanse.
Zdrowie na pierwszym miejscu
Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Personnel Service – Barometr Polskiego Rynku Pracy 2021, aż 45% badanych w ramach świadczeń pozapłacowych oczekuje obecnie rozbudowanego systemu opieki medycznej, a 20% z badanych ułatwionego dostępu do szczepień. 17% ankietowanych zwróciło uwagę również na zdrowie psychiczne wskazując, że jednym z pożądanych przez nich benefitów jest dostęp do wsparcia psychologicznego, oferowanego przez pracodawcę. Na benefit w postaci szkoleń on-line wskazało 30% pracowników.1
Pandemia przewartościowała oczekiwania pracowników. Ostatnie kilkanaście miesięcy niepokoju sprawiły, że teraz dążymy przede wszystkim do poczucia bezpieczeństwa – zarówno w sferze zdrowia naszego i rodziny, jak i domowych finansów. Kwestie związane z samorozwojem nadal są ważne dla pracowników, ale w sposób zauważalny ustąpiły miejsca takim świadczeniom, jak prywatna opieka ...