Opierając się na określonej strategii, konkretnych danych i zdefiniowanej grupie odbiorców, dzięki strategicznie zaplanowanym eventom, marka może odnieść wizerunkowy sukces i uzyskać korzyści w określonej sferze: sprzedaży, zaangażowania pracowników czy pozyskania kontaktów biznesowych. Eventy niezmiennie są najskuteczniejszy narzędziem do budowania wizerunku marki, tworzenia silnych więzi między marką a pracownikami oraz marką i klientami. Agencja eventowa FSWO, od 15 lat działająca w branży wydarzeń, niezmiennie uważa, że odpowiednio dopasowane wydarzenia wzmacniają wizję marki i tworzą firmowego ducha, uświadamiając misję i wizję firmy.
Sprecyzowanie oczekiwań wobec eventu
Punktem wyjścia do planowania, organizacji i mierzenia skuteczności eventów jest sprecyzowanie oczekiwań. Eventy stanowią skuteczne narzędzie motywacyjne, umożliwiające wyróżnianie pracowników i nagradzanie za osiągnięcia. Wspólne świętowanie sukcesów buduje pozytywny klimat w firmie. Nowatorskie wydarzenia mogą także pełnić funkcję angażującego onboardingu. Działają również w przypadku zmian organizacyjnych, rebrandingu czy fuzji. To także trafne rozwiązanie dla niedziałających lub rozproszonych zespołów, gdzie team building w połączeniu z imprezą firmową może skutecznie zintegrować zespół. Dodatkowo regularne badanie klimatu w firmie (np. z wykorzystaniem ankiet, aplikacji), pozwala dostosować eventy do aktualnych potrzeb pracowników.
Zupełnie inne oczekiwania będziemy mieli od mikroeventów, jakimi są na przykład targi pracy lub imprez samplingowych. Targi stanowią istotny element eventów rekrutacyjnych, umożliwiających firmom lepszą prezentację i wyróżnienie się. Jako narzędzie rekrutacyjne mogą przyjmować formę na przykład gry terenowej, wciągające, angażującej i przyciągającej nowych pracowników. Eventy samplingowe mają na celu prezentację produktów lub usług oraz umożliwienie klientom bezpośredniego doświadczania przed podjęciem decyzji zakupowej. Sampling pozwala firmom nie tylko promować produkty, ale także zbierać opinie i informacje zwrotne od konsumentów, co może być cenny źródłem danych do dalszego doskonalenia oferty. Najważniejsze jest, by doprecyzować co chcemy osiągnąć, a później zmierzyć faktyczne efekty.
Aspekt rodzinny (społeczny) i zrównoważony rozwój
Agencja eventowa FSWO ma w swoim portfelu klientów rozpoznawalne marki z obszaru całej Polski, dla których cyklicznie realizuje pikniki dla pracowników z rodzinami. Integracja aspektu rodziny z eventem działa dwutorowo – umożliwia bliższe poznanie otoczenia pracownika, a członkom rodziny pracownika – pokazanie jego miejsca pracy oraz nawiązanie relacji ze współpracownikami czy kadrą zarządzającą. Coraz popularniejsze staje się także zapraszanie na event z pupilem. Dodatkowo, organizowane podczas firmowych pikników akcje charytatywne, zbiórki rzeczy czy żywności, akcje promujące równość, zdrowy tryb życia, badania profilaktyczne, pozytywnie wpływają na społeczną odpowiedzialność biznesu przedsiębiorstwa. Event jest doskonałą okazją do zrównoważonych działań, o czym można przeczytać TUTAJ.
Eventy w perspektywie rocznej
Kwestią, na którą niewiele mniejszych czy większych firm zwraca uwagę, jest opracowanie rocznego planu zaangażowania pracowników. Rozsądne jest zbudowanie takiej strategii wokół eventów uwzględniających różnorodne formy zaangażowania pracowników: team building, impreza firmowa, piknik rodzinny, town hall, kick-off. Planowanie eventów w perspektywie rocznej może stanowić lepszą alokację środków niż tradycyjne nagrody, zarówno pod kątem finansowym, jak i personalnym, ponieważ współcześni pracownicy wolą doświadczać, niż być nagradzani w niesatysfakcjonujący dla nich sposób. W tej formie opracowanie kompleksowego planu zaangażowania pracowników staje się nie tylko efektywnym narzędziem zarządzania zasobami, ale także kluczowym elementem budowania pozytywnego klimatu w firmie i zwiększania satysfakcji pracowników.
Zawsze miejmy na uwadze, że bardzo istotne jest zmierzenie efektywności eventu i poziom osiągniętych założonych wyników. Po zakończonym evencie warto zbierać opinie, by ocenić skuteczność i dostosować przyszłe działania. Pamiętajmy, że organizacja wydarzeń ma skutecznie budować markę pracodawcy zarówno wewnątrz organizacji, jak i na zewnątrz, na rynku pracodawców. Zdaniem agencji eventowej FSWO, naprawdę dobre eventy mogą być znakomitym elementem konkurencyjności firmy na rynku.