WEBINAR LIVE

Dobra - mała, średnia, wielka firma. Wskazówki dla wszechstronnych liderów.

Jak budować firmę odporną na kryzysy i gotową na przyszłość.
Logo
2 października 2025 r.
godz. 9:30-11:00
Nagranie dostępne do
2 października 2025 r.
Webinar
live
Case
study
Sesja Q&A

Podczas webinaru dowiesz się:

  • jak zasada „Najpierw kto, potem co” pomaga budować trwały zespół i podejmować trafne decyzje personalne,
  • w jaki sposób rozwijać swój styl przywództwa według metamodelu Versatile Leadership, łącząc wymagania i wsparcie,
  • jakie są najczęstsze pułapki i wyzwania „kryzysu średniego wieku” właściciela i firmy - oraz jak sobie z nimi radzić,
  • jak wprowadzać mikrokorekty, które prowadzą do makroefektów w rozwoju firmy i życia osobistego.

Interaktywne spotkanie i sesja Q&A


Skonfrontujemy Twoje codzienne wyzwania z praktycznymi wskazówkami opartymi na badaniach i doświadczeniach liderów.

Razem poszukamy rozwiązań realnych dylematów - od decyzji personalnych, przez rozwój stylu przywództwa, aż po radzenie sobie z kryzysami firmy i właściciela.

Prowadzący:

Gościem webinaru będzie Jacek Santorski

Jacek Santorski

Values Consulting Sp. z o.o.

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, psycholog kliniczny, zdrowia i społeczny. W pierwszych dwóch dekadach swojej kariery brał udział w rozwoju nowatorskich podejść do psychoterapii. Jednocześnie od początku swojej kariery był przedsiębiorcą - współzałożycielem Laboratorium Psychoedukacji oraz wydawnictwa literatury psychologicznej. W połowie lat 90. zaczął wycofywać się z psychoterapii, przenosząc swoją wiedzę o charakterach i relacjach do pracy z liderkami i liderami biznesu. Założyciel firmy konsultingowej Values (razem z Dominiką Kulczyk), w której 15 lat temu powstała Akademia Psychologii Przywództwa (projekt Values jako studium podyplomowe w Szkole Biznesu PW). Uzyskali licencję na model i narzędzia Versatile Leadership. W 2023 roku przekazał firmę partnerom, pozostając w roli dyrektora programowego APP. Jest doświadczonym wykładowcą, mentorem, autorytetem medialnym, autorem 10 poczytnych książek. Najnowsza z nich to: „i” - refleksje o przywództwie jutra.

Program

Ponad trzy dekady pracy VALUES z liderami małych i średnich firm, w tym firm rodzinnych, wzmocnione doświadczeniem ponad tysiąca absolwentów APP z ostatnich 15 lat, pokazują nieocenione zastosowanie w świecie biznesu modeli i wskazówek wypracowanych przez Jima Collinsa - autora bestsellera „Good to Great” („Od dobrego do wielkiego”) oraz najnowszej książki „Twoja firma 2.0”.

Omówimy proste zasady, którymi kierują się firmy nieustannie rosnące i posiadające najwyższą zdolność przetrwania. (Opisane są one również w książce „I. Refleksje o przywództwie jutra” Jacka Santorskiego). To „I” odnosi się do integracji pozornych przeciwieństw, np. realizmu i wiary, wspierania i wymagania, bycia „nad” swoją organizacją i jednocześnie w łączności z nią.

Jedna z zasad, na której się skoncentrujemy - „Najpierw kto, potem co” - wskazuje, jak na kluczowych stanowiskach mieć właściwe osoby. Dotyczy to zarówno rekrutacji, jak i rozstań, delegowania oraz sukcesji. Wyzwaniem w małych firmach, a zwłaszcza rodzinnych, jest integrowanie sympatii, zażyłości, zaufania i sentymentu z wysokimi standardami i wymaganiami biznesowymi. Bo - wg Collinsa - w tym obszarze nie ma miejsca na kompromisy.

Jeśli masz wątpliwości - nie zatrudniaj. Jeśli ktoś się nie sprawdza - rozstawaj się. Oczywiście z szacunkiem i godnością. Omówimy realne dylematy uczestników i ich rozwiązania - z perspektywy sukcesorów i sukcesantów, przełożonych, podwładnych i liderów średniego szczebla, działających często „w strefie zgniotu”.

W drugiej części wskażemy, jak - zgodnie z metamodelem wszechstronnego przywództwa (versatile leadership) - rozwijać swój styl przywództwa, łącząc wymiary: wymagania i wsparcia, strategiczny i operacyjny. Pokażemy również, jak dbać o to, aby siła każdego z nich nie była „przesterowana” - czyli nadmierna.

W części trzeciej omówimy pułapki i wyzwania „kryzysu średniego wieku” - zarówno właściciela, jak i firmy. Jak budować siebie pomimo porażek lub jak ich unikać.

Odwołamy się ponownie do Jima Collinsa - tym razem do jego nowej książki planowanej na wiosnę 2026: „How to Make of Life” - o tym, jak „ogarniać” swoje życie.

Pomożemy uczestnikom zaplanować mikrokorekty, które przyniosą makroefekty - w rozwoju ich firm i w życiu osobistym.

Osoby, które odbędą ten warsztat, będą świetnie przygotowane do osiągnięcia maksymalnych korzyści z dalszego udziału w APP.

Dlaczego warto wziąć udział:

  • odkryjesz zasady, dzięki którym firmy rosną i skutecznie przetrwają kryzysy,
  • nauczysz się rozwijać styl wszechstronnego przywództwa w praktyce,
  • poznasz rozwiązania realnych dylematów liderów małych i średnich firm,
  • wypracujesz mikrokorekty, które przyniosą makroefekty w Twoim biznesie i życiu osobistym.

Co dalej?

Jeśli ten webinar zainspirował Cię do głębszego spojrzenia na siebie i swój styl przywództwa, zapraszamy Cię do zrobienia kolejnego kroku. Już 28 października odbędzie się Warsztat Rozwojowy https://centrumkompetencji.pl/winter-workshop-wyzwania-lidera-4-0, który pozwoli Ci w praktyczny sposób doświadczyć narzędzi i metod pracy wykorzystywanych w Akademii Psychologii Przywództwa.

Warsztat może stać się Twoim pierwszym krokiem w wyjątkowej podróży rozwojowej w ramach Akademii Psychologii Przywództwa (https://values.pl/o-akademii/) - programu, który od ponad 15 lat wspiera menedżerów, liderów i przedsiębiorców w świadomym i odważnym prowadzeniu zespołów i organizacji.

Podczas rocznego cyklu Akademii:

  • Zyskasz głębsze zrozumienie siebie - swoich motywacji, wartości i emocji.
  • Nauczysz się, jak budować odporność psychiczną i wewnętrzną spójność, nawet w wymagających sytuacjach biznesowych.
  • Otrzymasz dostęp do narzędzi i modeli psychologicznych, które pomogą Ci lepiej wspierać zespół i podejmować trafniejsze decyzje.
  • Staniesz się częścią społeczności liderów, którzy - tak jak Ty - stawiają na rozwój i świadome przywództwo.
  • Dodatkowy bonus: opłata za udział w warsztacie zostanie w całości odliczona od ceny APP, jeśli zdecydujesz się dołączyć do programu.
  • Kliknij tutaj, aby zarezerwować swoje miejsce na warsztacie → (Prośba o wklejenie linku na warsztat 28 październiak Jacka i Małgosi - zapisy)

Dołącz do społeczności profesjonalistów HR, którzy stawiają na praktyczną wiedzę i inspirują się sprawdzonymi rozwiązaniami.

O organizatorze

Organizatorem cyklu webinarów Praktycznie o HR jest redakcja czasopisma HR Business Partner, praktyczny magazyn dla profesjonalistów HR.

HRBP