


RAPORT SPECJALNY
Nowe kierunki dla HR
na podstawie Mapy Trendów 2023





Analizą trendów i tego, co może zdarzyć się w przyszłości zawodowo zajmuję się od 15 lat. Wcześniej robiłam to sama, jako tzw. shadow consultant. Ale w 2015 roku stwierdziłam, że chciałabym to robić na większą skalę. Powołałam więc do życia instytut badań nad przyszłością. Dziś to interdyscyplinarny zespół antropologów, socjologów i psychologów, który prowadzi badania z wielu obszarów – poczynając od branży FMCG, przez branżę farmaceutyczną i medyczną, a na przemyśle kończąc. Pracujemy wieloma metodami, zarówno tymi, które powszechnie wykorzystywane są w foresighcie, jak i takimi, które opracowujemy samodzielnie. Wierzę, że to, co robimy, ma sens. Chcemy pomagać firmom zrozumieć przyszłość po to, żeby tak naprawdę mogła być ona lepsza

Instytut powołany został przez Natalię Hatalską, jedną z najbardziej wpływowych i uznanych ekspertów w dziedzinie analizy, prognozowania i badania trendów w relacjach na styku rynek-marka-technologia-konsument.
Instytut monitoruje i analizuje wszystkie czynniki, w tym zwłaszcza technologiczne i społeczne, które mogą wywołać fundamentalne zmiany w poszczególnych kategoriach w określonej perspektywie czasowej (krótko-, średnio- i długoterminowej). Na tej podstawie definiuje trendy, opisuje je i wskazuje konsekwencje dla gospodarki, kategorii rynkowych czy konkretnych marek. Odpowiada na pytanie – co może się zdarzyć? – tym samym, dając przedsiębiorstwom i organizacjom podstawy do planowania strategicznego. Pomaga przygotować się na zmianę, podejmować lepsze decyzje, szukać szans i możliwości oraz odkrywać nowe kierunki rozwoju.
Informacje w raporcie przyniosą wiedzę, która umożliwi podejmowanie strategicznych decyzji w obszarze human resources, ale także zawiera czynniki zmian, trendy, dane ilościowe i konsekwencje wskazanych trendów dla biznesu. Raport przewiduje co się wydarzy w krótkiej, średniej i długiej perspektywie.
Raport został opracowany specjalnie dla czasopisma HR BUSINESS PARTNER we współpracy z INFUTURE INSTITUTE.
W trakcie wyjątkowych warsztatów i meetupów, na których ekspercka wiedza praktyków z obszaru HR została zderzona z wyjątkowymi metodami pracy na trendach INFUTURE INSTITUTE udało się zdefiniować czynniki zmian dla branży HR oraz ułożyć je w indywidualą mapę.
To połączenie pozwoliło spojrzeć na przyszłe wyzwania w obszarze HR z szerszej perspektywy.

- Aleksandra Kulińska, Future Change Analyst w infuture.institute.
- Aleksandra Trapp, Head of Culture and Trends w infuture.institute.
- Izabela Nowak, Redaktor Naczelna, HR Business Partner czasopismo.
- Teresa Przybyszewska, Starszy Specjalista, zespół budowania marki pracodawcy ORLEN S.A.
- Magdalena Kaczmarek, People & Culture Manager Business Partnering & Corporate Planning w TOYOTA MOTOR MANUFACTURING POLAND.
- Joanna Bartoszko-Lipka, Kierownik ds. efektywności HR i rozwoju organizacji w Grupie Saint-Gobain w Polsce.
- Monika Stołowska, HR Direktor w DELOITTE.
- Agnieszka Saternus-Kozłowska, Dyrektor Działu Personalnego w METRO PROPERTIES.
- Małgorzata Czernecka, Ekspert ds. wellbeingu i zarządzania energią, HUMAN POWER.
- Karol Wolski, HRM ACADEMY.
- Agnieszka Ciećwierz, SIGMUND POLSKA.
- Katarzyna Kowalczyk, HR Dyrektor CISOWIANKA.
- Karolina Kilińska-Wojciuk, specjalistka HR CISOWIANKA.

Łączymy najnowsze trendy HR z praktycznymi wskazówkami do działania.
Najwyższy czas na zmiany, do których pierwszym krokiem będzie zapoznanie się z wynikami tego raportu.
