test

Akademia Masterclass 1.0
i Akademia Masterclass 2.0
dla specjalisty HR i HR Business Partnera

10-miesięczny kurs stworzony przez najlepsze autorytety na polskim rynku HR.

Dwie uzupełniające się ścieżki elitarnej Akademii HR Business Partner –
Akademia Masterclass 1.0 i Akademia Masterclass 2.0


Po ukończeniu Akademii Masterclass 1.0

  • zbudujesz swoją rolę zaufanego partnera dla biznesu,
  • przygotujesz jasne filary komunikacji w firmie,
  • przyciągniesz i zadbasz o talenty w organizacji,
  • zbudujesz efektywne procesy HR,
  • wdrożysz niezbędne strategie.

Po ukończeniu Akademii Masterclass 2.0

  • wykreujesz pozytywny wizerunek firmy na rynku pracy,
  • zbudujesz unikalne doświadczenia kandydatów podczas rekrutacji i onboardingu,
  • zinterpretujesz przepisy kodeksu prawa pracy,
  • wypracujesz specjalistyczną strategię komunikacji wewnętrznej,
  • przygotujesz i wprowadzisz wskaźniki HR do organizacji.

Data startu:
Nabór otwarty

Cena pakietu:
5998 zł netto

Program Akademii 1.0 Program Akademii 2.0

Program Akademii Masterclass 1.0

to owoc długotrwałych konsultacji z najbardziej cenionymi na rynku mentorami biznesu i ekspertami wiedzy z obszaru HR.

Elitarny kurs przeprowadzi uczestników przez 5 strategicznych obszarów kompetencyjnych, by po ukończeniu Akademii HR Business Partner nauczył się jak sprawnie:

  • Budować rolę zaufanego partnera dla biznesu,
  • Przygotować jasne filary komunikacji w firmie,
  • Przyciągnąć i dbać o talenty w organizacji,
  • Zbudować efektywne procesy HR,
  • Wprowadzić niezbędne strategie HR do organizacji.

Ukończenie

Akademii Masterclass 1.0 sprawi, że:

  • Jako HRBP będziesz potrafił merytorycznie walczyć z stereotypami, że HR nie zna się na biznesie w organizacji.
  • Swoje decyzje, strategie, rekomendacje będziesz opierał zawsze na twardych danych, przez co Twój dział pokaże, że osiąga konkretne wyniki, które mają realny wpływ na finanse firmy.
  • Nauczysz się rozmawiać z różnymi interesariuszami w organizacji, by stać się zaufanym partnerem dla biznesu.
  • Zbudujesz efektywne procesy HR-we, które wspomogą biznes i zrealizujesz z sukcesem zaplanowane wyniki

Program Akademii Masterclass 2.0

To kolejny prestiżowy produkt, który powstał w wyniku długotrwałych konsultacji z najbardziej cenionymi na rynku mentorami biznesu i ekspertami wiedzy z obszaru HR.

Kurs przeprowadzi uczestników przez kolejnych pięć kluczowych obszarów kompetencyjnych, by po ukończeniu Akademii 2.0 HR Business Partner nauczył się jak sprawnie:

  • Kreować pozytywny wizerunek firmy na rynku pracy.
  • Budować unikalne doświadczenia kandydatów podczas rekrutacji i onboardingu.
  • Interpretować przepisy kodeksu prawa pracy.
  • Opracowywać specjalistyczną strategię komunikacji wewnętrznej.
  • Przygotować i wprowadzić wskaźniki HR do organizacji.

Ukończenie

Akademii Masterclass 2.0 sprawi, że:

  • Zbudujesz wizerunek firmy, by potencjalni kandydaci i pracownicy postrzegali je jako atrakcyjne miejsce pracy.
  • Przygotujesz proces rekrutacji i onboardingu, by dla przyszłych pracowników była to niezapomniana podróż.
  • Wdrożysz wskaźniki HR-e, które pomogą ci w rozmowach z zarządem.
  • Nauczysz się intepretować aspekty prawne w organizacji by nie przegapić istotnych rozporządzeń.
Międzynarodowy know-how
25 lat doświadczenia na rynku
Najlepsi na rynku wykładowcy
Testy sprawdzające wiedzę
Łącznie ponad 40 godzin nagrań
Materiały szkoleniowe
Oficjalny certyfikat ukończenia Akademii HRBP.

Elitarna ścieżka Akademii Masterclass 1.0 oraz 2.0 HRBP to:

  •   case studies
  •   analizy
  •   materiały video
  •   testy sprawdzające wiedzę

Kogo zapraszamy do udziału w Akademii:

 
  • HRBP, którzy chcą zainspirować się sprawdzonymi, autorskimi rozwiązaniami z polskich i zagranicznych firm, aby wprowadzić nowoczesne rozwiązania do swojej organizacji
  • Kierowników działów HR, dla których HRBP jest kolejnym krokiem na ścieżce zawodowej i chcą zdobyć wiedzę i umiejętności praktyczne, aby stać się realnym partnerem biznesu
  • Specjalistów HR, którzy chcą rozwinąć strategie HR w swojej organizacji i potrzebują wsparcia najlepszych mentorów HR
 

Wykładowcy
Akademii Masterclass 1.0

Karina Popieluch

Właścicielka firmy Kaizen HR i KaiZen IT.
Konsultant, Trener biznesu, Wykładowca Akademicki, Coach ICC.

Konsultant, Trener biznesu, Wykładowca Akademicki, Coach ICC. Absolwentka m.in. MBA HR, Akademii Profesjonalnego Trenera Biznesu oraz studiów na kierunkach: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji oraz ZZL.

Ponad 25-letnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach menedżerskich w obszarze zarządzania produkcją oraz sprzedażą w sektorze B2B zdobywała współpracując głównie z klientami z branży FMCG, IT oraz finansów.

Pomysłodawca i kierownik pierwszych w Polsce studiów HR Business Partner i Senior HR Business Partner.

Członek rady merytorycznej magazynu HR Business Partner autorka bestselleru „HR Business Partner”.

Joanna Malinowska – Parzydło

Doświadczony praktyk biznesu.
Executive Partner w firmie doradczej Younicorn.

Wspiera liderów w zarządzaniu kapitałem zaufania, marką osobistą, zaangażowaniem i komunikacją. Rozwija przywództwo i odporność liderów w firmach oraz pomaga budować kultury wokół realnych wartości.

Wieloletnia dyrektor komunikacji i HR w koncernach medialnych m.in. w dzienniku „Rzeczpospolita” i Grupie TVN. Wprowadziła tematykę reputacji i silnej marki osobistej w polskie realia.

Blogerka „Jesteś Marką”. Autorka bestsellera „Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą” oraz „Zespół wygrany czy przegrany? W co grają ludzie w firmach.” Założycielka Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu oraz think tanku HR Influencers. Mentor i coach. Wykładowca MBA.

Spełniona kobieta z apetytem na nieustanny rozwój. Obecnie jako founder, buduje globalny startup kierowany do kobiet.

Agnieszka Ciećwierz

Współzałożycielka firmy Sigmund Polska.

Wspiera firmy w badaniu kompetencji i potencjału pracowników oraz kandydatów do pracy, jak i również w opracowywaniu procesów HR-owych - w tym układaniu procesów rekrutacyjnych, indywidualnych planów rozwoju pracowników, wdrażaniu oceny pracowniczej, badaniach satysfakcji i zaangażowania pracowników.

Trener biznesu i wykładowca. Autorka licznych artykułów i książek, w tym ostatniej „Rekrutacja oparta na kompetencjach. Znajdź i rozwijaj idealnego pracownika”.

Przemysław Rychlewski

Trener i konsultant Lean Transformation.
Black Belt Lean i Six Sigma.

Dyplomowany konsultant zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Od 16 lat zawodowo związany z Lean i ciągłym doskonaleniem najpierw jako inżynier, później manager w międzynarodowych organizacjach i konsultant.

Współzałożyciel firmy doradczo – szkoleniowej PRIMLEAN sp. z o.o. Na co dzień pomaga przedsiębiorcom i managerom wygrywać z konkurencją dzięki stosowaniu rozwiązań Lean: doskonaleniu procesów i rozwojowi kompetencji pracowników.

Współpracuje z międzynarodowymi firmami doradczymi: Staufen, Bain&Company.

Anna Selwakowska-Domańska

Dyplomowany trener i praktyk biznesu z ponad 19 letnim doświadczeniem w międzynarodowych organizacjach (m.in. Starbucks)

Specjalista w obszarze HR: rekrutacja, szkolenia i rozwój pracowników, które zdobywała na stanowisku Senior Recruitment Managera oraz Global Training & Development Managera. Certyfikowany trener Management 3.0 na bazie metodyk Agile oraz akredytowany konsultant warsztatów rozwijających komunikację i współpracę na podstawie teorii osobowości C.G. Junga i narzędzia Insights Discovery.

Absolwentka kierunkowych studiów z zakresu ZZL na SWPS. Wykładowca na HR-owych studiach podyplomowych na WSB w Warszawie i Wrocławiu. Mentorka oraz coach. Szkoli z ponad 14 tematów w zakresie kompetencji miękkich oferując swoje autorskie szkolenia oraz cykle szkoleniowe.

Poza prowadzeniem własnej, szkoleniowej działalności gospodarczej na co dzień współpracuje z EY Academy of Business jako Trener Biznesu.

 

Wykładowcy
Akademii Masterclass 2.0:

Mateusz Jabłonowski

Konsultant, trener i przede wszystkim pasjonat oraz praktyk employer brandingu, recruitment marketingu, komunikacji.

Doświadczenie HR-owe zdobywał w kilku organizacjach, począwszy od NGO, poprzez bankowość, skończywszy na branży e-commerce i IT, z którymi jest związany od ponad sześciu lat; w ramach tej działalności skutecznie realizował założenia z zakresu EB i komunikacji dla takich marek jak Allegro czy Miinto/Showroom. Współtworzy warszawski zespół pasjonatów EB – EBMASTERS.

Marzena Pilarz-Herzyk

Mama i prawniczka, która postanowiła macierzyństwo, łączyć z rolą zawodową.

Tak postała jej autorska przestrzeń w sieci MamaPrawniczka.pl. Od niemalże 6 lat edukuje w sieci i uczy sięgać po swoje prawa. Jest ekspertką w dziedzinie prawa pracy i opieki okołoporodowej. W 2022 za działalność w sieci otrzymała Nagrodę Specjalną #PowerInfluencer od magazynu Twój Styl na Gali #Hashtagiroku2022 i nominacje w Plebiscycie #DoskonałościSieci #poswojemu Stworzyła cykl autorskich warsztatów dla działów HR, pracowników, ale też szkół rodzenia.

Julita Dąbrowska

Marketerka. Ekspertka corporate & Employer Brandingu, badaczka kultury organizacji.

Od 2011 roku organizuje coroczne Forum Employer Brandingu. Autorka 2 książek: „Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce” z 2014 roku i „Praktyka Employer Brandingu. Rozmowy z menedżerami” z 2016 roku. Prowadzi bloga na temat Employer Brandingu i badania opinii wśród pracowników.

Maja Gojtowska

Od ponad 13 lat doradza i wspiera firmy w zakresie budowy wizerunku i komunikacji.

Promuje wykorzystanie metodyki agile w HR. W lutym 2020 roku zdobyła certyfikat ICAgile Certified Professional – Agility in HR. Jest moderatorem Design Thinking. Specjalizuje się w budowie doświadczeń kandydatów i pracowników. Projektuje działania wizerunkowe z obszaru HR i employer brandingu. Współtworzy i zrealizowała kilkanaście kampanii z zakresu komunikacji zewnętrznej, wewnętrznej i employer brandingowej. Prowadzi konsultacje, szkolenia oraz warsztaty strategiczne dla firm.

Anna Morawiec-Bartosik

Autorka książki „Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu” a także publikacji w tematyce analityki HR i mierzenia efektywności procesów HR-owych.

Mówczyni wielu konferencji branżowych i wysoko ocenianych szkoleń z zakresu analityki i mierzenia HR oraz efektywnego zarządzania wynagrodzeniami. Inicjatorka pierwszego w Polsce Badania Stanu Analityki HR, współtwórczyni pierwszego kalkulatora efektywności procesów oraz kosztów rekrutacji i rotacji dla działów HR – HRoptimiser, założycielka firmy consultingowej z obszaru HRtech – HRrebels. Doświadczona managerka i analityczka. Tworzy i wdraża strategie personalne, wynagradzania, oraz mierzenia i poprawy efektywności procesów HR. Wspiera menedżerów oraz zarządy w zakresie pracy z danymi HR i ich interpretacji.

 

Ścieżka kształcenia
studentów Akademii Masterclass 1.0

 
MODUŁ I

HRBP mistrzem procesów HR-ych
Mapowanie procesów i przygotowywanie ważnych dla firmy wskaźników.

Przemysław Rychlewski
Lekcja 1.
Wprowadzenie w tematykę mapowania procesów.
  • Co to właściwie jest mapowanie procesów? Kto wymyślił mapowanie procesów?
  • MODEL 4P. Jak mapowanie procesów możemy powiązać ze strategią firmy? Przykłady zastosowania procesów w dużych działach HR.
  • Co łączy mapowanie procesów z ciągłym doskonaleniem organizacji?
  • Korzyści z mapowania procesów. Jak mapowanie wpływa na efektywność działania organizacji i ich kluczowych procesów?
Lekcja 2.
Podstawowe pojęcia i definicje przydatne przy mapowaniu.
  • Co to jest proces? Miejsce procesów HR w organizacji.
  • Architektura procesów HR i ich wzajemne powiązania.
  • Złoty trójkąt: Jakość, Czas, Koszt – to „MUST HAVE” każdego działu HR.
  • Jaką wartość dodaną z realizowanego procesu otrzyma klient?
  • MUDA, MURI, MURA – identyfikacja marnotrawstwa w procesach.
  • Parametry procesów HR i ich mierniki (KPI). Co w sytuacji, gdy nie ma KPI?
Lekcja 3.
Rodzaje map procesów HR i strategie ich używania w organizacji.
  • Poziomy mapowania procesów.
  • SIPOC (Supplier, Input, Process, Output, Customer). Jak zaprojektować diagram przedstawiający poszczególne elementy konkretnego procesu HR?
  • SCHEMAT BLOKOWY. Jak udoskonalić i zwizualizować etapy poszczególnych działań w procesie HR?
  • SWIMLANE. Gdzie mamy braki w ludziach, „wąskie gardła”, bzdurne zapisy procedur i niepotrzebną, manualną pracę?
  • DIAGRAM SPAGHETTI. Jak sprawdzić czy przepływ materiałów, dokumentów i/lub pracowników działają bez zarzutu?
  • MAKIGAMI. Czyli jak zidentyfikować i wyeliminować marnotrawstwo w procesach?
Lekcja 4.
Realizacja procesu mapowania.
  • Zanim zaczniesz mapowanie. 11 kroków mapowania. Cel i rezultat mapowania.
  • Wybór procesu do mapowania. Jak to dobrze zrobić? Na co zwrócić uwagę i jakie dane będą niezbędne?
  • Powołanie zespołu. Jak powinna wyglądać struktura teamu procesowego? Jak szkolić zespół mapujący? Analiza wybranych zespołów na przykładzie case study wybranych firm.
  • Warunki konieczne dla przeprowadzenia udanej zmiany, projektu, mapowania
  • Analiza danych potrzebnych do mapowania procesu. Na co głównie zwracać uwagę i które parametry są tam naprawdę niezbędne?
  • Połączenie mapowania w HR z kosztami. Ile tak naprawdę kosztują procesy HR?
  • Dobre praktyki przy prowadzeniu wywiadów z ludźmi. Przykładowa lista pytań – checklista, którą można mieć pod ręką, by niczego nie pominąć.
  • Budujemy mapę stanu obecnego krok po kroku.
Lekcja 5.
Mapa stanu obecnego i co dalej?
  • Mapa stanu przyszłego - jak będzie wyglądał nasz proces?
  • Działania 30-60-90 dni.
  • Mapa Stanu idealnego
  • Przydatne programy do mapowania procesów.
Test sprawdzający wiedzę
MODUŁ II

HRBP odkrywcą talentów w organizacji
Talent Acquisition motorem rozwoju firmy.

Agnieszka Ciećwierz
Lekcja 1.
Kompetencje pracowników
  • Czym jest kompetencja?
  • Jak stworzyć modele kompetencyjne stanowisk?
  • Matryca a model kompetencyjny – czym się różnią i kiedy warto je stosować?
  • Jakie narzędzia warto wykorzystać w ocenie kompetencji pracowników?
Lekcja 2.
Projektowanie ocen okresowych
  • Rodzaje ocen okresowych – wady i zalety,
  • Warunki skutecznej oceny pracowników,
  • Jak stworzyć skuteczny arkusz oceny okresowej? Analiza wybranych arkuszy oceny na przykładzie case study firm w Polsce.
  • Jak przeprowadzić rozmowę oceniającą i udzielić feedbacku pracownikowi?
  • Modele informacji zwrotnej wspierające przekazywanie feedbacku.
Lekcja 3.
Identyfikacja potrzeb szkoleniowych.
  • Jak analizować potrzeby szkoleniowe biorąc pod uwagę potrzeby biznesowe organizacji?
  • MODEL 70:20:10 i jego wykorzystanie w rozwoju pracowników,
  • Jak organizować szkolenia?
  • Model ROI i jego wykorzystanie w pracy z biznesem,
  • Jak stworzyć Indywidualne Programy Rozwojowe?
Lekcja 4.
Tworzenie ścieżek karier.
  • Dlaczego rozwój pracowników w organizacji jest ważny?
  • Czym jest Upskilling i Reskilling i jak wdrożyć go do swojej organizacji?
  • Jak mapować ścieżki karier pracowników i jakich narzędzi do tego używać?
Lekcja 5.
Rola HR w procesie rozwoju pracowników.
  • Rozwój pracowników jako główna rola HR-u i kadry menedżerskiej,
  • Jak komunikować działania rozwojowe w organizacji?
  • HR jako główny inicjator rozwoju pracowników.
Test sprawdzający wiedzę
MODUŁ III

HRBP inicjatorem nowych strategii
Strategie HR, które warto wdrożyć w organizacji w 2023.

Anna Selwakowska-Domańska
Lekcja 1.
Wellbeing jako odpowiedź na potrzeby wymagających i stresujących czasów VUCA.
  • Jak wygląda kondycja psychiczna współczesnych pracowników? - fakty i dane statystyczne.
  • Światowe trendy w zakresie wellbeingu na przykładzie raportów HR - podsumowanie najważniejszych kierunków rozwoju praktyk wellbeingowych na kolejne lata.
  • Kluczowe wymiary wellbeingu i sposoby ich realizacji w organizacjach, czyli jak wspierać pracowników na poziomie fizycznym, mentalnym i relacyjnym w codziennej pracy - przykłady dobrych praktyk.
Lekcja 2.
Jak stworzyć od podstaw organizację wellbeingową?
  • W jaki sposób zbadać realne potrzeby w zakresie wellbeingu?
  • Jak wypromować potrzeby i zaadresować jej na poziomie organizacyjnym?
  • Przygotowanie ścieżki projektowej oraz wdrożenie działań wellbeingowych krok po kroku.
  • Jak zmierzyć skuteczność działań wellbeingowych – budowanie przykładowych KPI?
Lekcja 3.
Na czym polega kreowanie kultury bezpieczeństwa psychicznego w organizacji?
  • Czym są tzw. „fearless organizations” i co stanowi o ich przewadze nad organizacjami zarządzanymi za pomocą metody „kija i marchewki”?,
  • Jak stworzyć bezpieczeństwo psychiczne zachęcające do eksperymentowania i celebrowania porażek?,
  • Jak promować uczenie się na własnych i cudzych błędach z użyciem narzędzia „Tablicy celebracji porażek" zaczerpniętego z Management 3.0 na bazie metodyk Agile.
Lekcja 4.
Zarządzanie różnorodnością i inkluzywnością jako ogólnoświatowy trend przyszłości.
  • Czym jest zarządzanie różnorodnością w organizacji?
  • Na czym polega inkluzywność w miejscu pracy?
  • Jakie są największe wyzwania i benefity z prowadzenia programów D&I (Diversity & inclusion)
  • Globalne i lokalne trendy w zakresie D&I - podsumowanie
  • Główne aspekty polityki D&I.
Lekcja 5.
Jak wdrożyć politykę zróżnicowania i inkluzywności w organizacji.
  • Od czego rozpocząć wdrażanie polityki D&I w organizacji? Analiza organizacji pod kątem istniejących i brakujących elementów strategii D&I.,
  • Główne działania przy wdrażaniu polityki D&I, w tym edukacja, zaangażowanie pracowników, równe traktowanie w procesie rekrutacji i promocji.,
  • Wprowadzanie rozwiązań budujących inkluzyjne środowisko pracy niezależnie od płci, orientacji seksualnej, kultury, wyznania.
  • Zarządzanie pracownikami z różnych pokoleń - w jaki sposób być uważnym na potrzeby pokoleń BB, X, Y, Z w miejscu pracyi zachęcać do wzajemnego poszanowania oraz wymiany cennych doświadczeń poprzez budowanie mostów zamiast murów z zakresie m.in. realizacji ścieżki kariery, motywowania, komunikowania międzypokoleniowego.
Test sprawdzający wiedzę
MODUŁ IV

HRBP zaufanym partnerem dla biznesu
Rola HR Business Partnera w nowoczesnej organizacji.

Karina Popieluch
Lekcja 1.
Partnerstwo i zaufanie.
  • Ewolucja roli HRBP,
  • Czym jest realne partnerstwo w biznesie?
  • Na czym polega i czym jest ekonomia zaufania?
Lekcja 2.
Intencje – na czyją korzyść działamy?
  • EVA, EVP, czy eNPS? Co jest narzędziem, a co celem HRBP?
  • Jak tworzyć persony naszych Klientów?
  • Wiarygodność osobista HRBP
Lekcja 3.
Spójność, czyli podejście systemowe.
  • Misja, wizja i model biznesowy organizacji jako podstawa,
  • Rola HRBP, a struktura ogólna HR,
  • Standard czy styl? Jak modelować funkcję HRBP? Przykłady funkcji HRBP na podstawie case study wybranych firm
Lekcja 4.
Możliwości. Budowanie potencjału roli HRBP
  • Kompetencje, inteligencja czy osobowość? Co zapewni sukces w roli?
  • Czy HRBP w świecie VUCA musi być do BANI?
  • Ścieżka kariery HRBP
Lekcja 5.
Wyniki. Jak dostarczać je efektywnie i etycznie?
  • Efektywna architektura procesów HR,
  • Rola controllingu personalnego w racy HRBP,
  • Compliance manager – mąż zaufania czy klawisz?
Test sprawdzający wiedzę
MODUŁ V

HRBP kompetentny komunikacyjnie
Zintegrowana komunikacja HR budująca zaufanie i wiarygodność biznesową.

Joanna Malinowska-Parzydło
Lekcja 1.
Komunikacja w biznesie, czyli co konkretnie?
  • Od teoretyzowania i „posiadania wiedzy” o komunikacji - do dobrego praktykowania w głowach i sercach ludzi w biznesie,
  • Czemu służy komunikacja w przypadku HR?
  • Otoczenie biznesowe i nowe paradygmaty, które trzeba uwzględnić w skutecznej komunikacji,
  • Warunki skutecznej komunikacji H2H
Lekcja 2.
Komunikacja w biznesie - sztuka mówienia do ludzi
  • Co wiemy o przestrzeni, w której się komunikujemy, czyli o ludzkim mózgu?
  • Jakie są obecnie najtrudniejsze dylematy/wyzwania pracy HR dot. komunikacji i jak sobie z nimi radzić?
  • Kiedy i dlaczego ludzie w biznesie czasem „syczą” i „warczą” wchodząc w pozycję „gada” – i jak sobie radzić w tych sytuacyjnych?
Lekcja 3.
Skutecznie, profesjonalnie i strategicznie – komunikacja do CELU. Zawsze!
  • Customer experience – zapisz emocje w cel SMART,
  • Słów ważenie – koncentracja na kontekście i potrzebach odbiorców,
  • Jaka konkretnie komunikacja angażuje ludzi, budując zaufanie i lojalność do HR i do firmy?
  • Sztuka wychodzenia z „Trójkąta dramatycznego”
Lekcja 4.
Komunikacja budująca zaangażowanie, lojalność i dobry wpływ
  • KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA – rola „ludziopoglądu” i przekonań na temat HR,
  • KOMUNIKACJA W RELACJACH – Dos i Donts,
  • Komunikacja STRATEGICZNA - role i zadania HR w kształtowaniu kultury komunikacji,
  • Jakie kompetencje cechują profesjonalistę HR skutecznie komunikującego się w biznesie? Jak zmierzymy jego skuteczność?
  • Najbardziej kosztowne błędy oraz Złote Zasady komunikacji profesjonalistów HR w otoczeniu biznesowym.
Lekcja 5.
Marka HR – efekt komunikacji ludzi odpowiedzialnych za HR
  • Co skutecznie buduje, a co rujnuje markę HR, czyli jak zbudować kapitał zaufania do ważnej roli biznesowej?
  • Jak skutecznie pozycjonować HR w biznesie? – Dos and DONTs,
  • Marka HR spozycjonowania po Jasnej Stronie Zarządzania.
Test sprawdzający wiedzę
 

Ścieżka kształcenia
studentów Akademii Masterclass 2.0

 
MODUŁ I

HRBP Twórcą przepływu informacji w organizacji.
Opracowanie strategii komunikacji wewnętrznej.

Mateusz Jabłonowski
Lekcja 1.
Komunikacja wewnętrzna - czym tak właściwie jest i kto jest jej owner-em w organizacji?
  • Podstawowe pojęcia z zakresu komunikacji wewnętrznej. Komunikacja pracownicza, procesy komunikacyjne, kod językowy.
  • PR, marketing, HR czy może jeszcze ktoś inny? Która część organizacji odpowiada za komunikację z pracownikami?
  • Wielu interesariuszy - jeden cel. Jak strategię komunikacyjną połączyć z firmową?
  • Szybka wycieczka po strategii komunikacji wewnętrznej.
Lekcja 2.
Mapowanie procesu komunikacji w organizacji.
  • Grupy docelowe w organizacji - jak prawidłowo je wyróżnić i scharakteryzować?
  • Mapa komunikacji firmowej krok po kroku.
  • Jak zbudować plan komunikacji, który spodoba się nawet CEO?
  • Waga komunikatów - czy wszystko przekazujemy w ten sam sposób?
Lekcja 3.
Komunikacja a aspekty kulturowe i społeczne - czyli dlaczego ten sam komunikat inaczej zrozumie nasz polski zespół, a zupełnie odwrotnie ten zza oceanu.
  • The Culture Map. Wprowadzenie do metodologii pracy nad różnicami kulturowymi Erin Meyer.
  • Różnorodność w organizacji a komunikacja. Jak zbudować język inkluzywny?
  • 7 wymiarów, które sprawią, że zrozumiesz, jak komunikować się z różnymi grupami.
  • Inkluzywność to nie trend, to potrzeba - jak upewnić się, że nasza komunikacja nie wyklucza nikogo?
Lekcja 4.
Wskaźniki oraz mierzenie efektywności komunikacji firmowej. Narzędzia wspierające.
  • Co dokładnie wspiera komunikacja wewnętrzna? Zaangażowanie pracowników, cele operacyjne czy współpracę między zespołami?
  • KPI – coś, co HR-owcy lubią najbardziej. Czy do komunikatów da się dobrać wskaźniki?
  • Jak mierzyć skuteczność działań komunikacyjnych? Wskaźnik zaangażowania pracowników, liczba wiadomości, wejść na stronę czy jeszcze inaczej?
  • Dlaczego komunikacja wewnętrzna jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na retencję?
  • Jakie narzędzia firmowe mogą wspierać procesy komunikacyjne? Czy mail oraz komunikator to wszystko, z czego możemy korzystać?
Lekcja 5.
Najczęściej popełniane błędy, komunikacja kryzysowa oraz rynkowe case study.
  • Na co należy uważać? Najczęściej popełniane błędy komunikacyjne.
  • Komunikacja kryzysowa - złote rady jak postępować, kiedy w organizacji dzieje się źle.
  • Czy jesteśmy w stanie uniknąć kryzysów komunikacyjnych?
  • Zainspiruj się! Dobre praktyki z rynku polskiego i ze świata.
Test sprawdzający wiedzę
MODUŁ II

HRBP Strażnikiem przepisów prawa pracy.
Praktyczne zasady stosowania kodeksu prawnego.

Marzena Pilarz-Herzyk
Lekcja 1.
Wprowadzenie w tematykę Prawa Pracy.
  • O jakich przepisach powinien wiedzieć pracodawca? Prawa i obowiązki.
  • KODEKS PRACY - omówienie podstawowych zagadnień i interpretacja przepisów: zasady związane z zatrudnieniem, wynagrodzenie pracownika, urlopy, czas pracy, BHP.
  • Ustawa o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników z dnia 13 marca 2003 – jak ją stosować?
  • Ustawy, na które warto zwrócić uwagę pracując w dziale HR.
  • Rozporządzenia. Dobre praktyki w interpretowaniu rozporządzeń. CASE STUDY.
Lekcja 2.
Zawieranie i rozwiązywanie stosunku pracy.
  • List intencyjny. Czy daje on gwarancję zawarcia umowy z przyszłym pracownikiem?
  • Rodzaje umów o pracę i ich charakterystyka. Analiza warunków zatrudnienia.
  • Formalności związane z zawarciem umowy – praktyczne wskazówki.
  • Wypowiedzenie umowy o pracę. Od czego jest uzależniony okres wypowiedzenia? Wymogi formalne i kroki postępowania.
  • Porozumienie stron. Bezkonfliktowy sposób rozwiązania umowy o pracę. Co jest lepsze porozumienie stron czy wypowiedzenie?
  • Kiedy przysługuje prawo do odprawy dla pracownika? Jakie warunki trzeba spełnić, aby uniknąć popełnienia błędu?
Lekcja 3.
Uprawnienia dla pracujących rodziców.
  • Ochrona w okresie ciąży. Przepisy prawne przysługujące dla ciężarnych. Jak interpretować przepisy w przypadku pracy kobiety ciężarnej?
  • Urlop macierzyński i rodzicielski - nowe zasady prawne.
  • Urlop wychowawczy rodzica a obowiązki pracodawcy.
  • Uprawnienia dla ojców. Czy ojcowie mogą podzielić się urlopem ojcowskim z matką?
  • Powrót do pracy po urlopie. Co musi zapewnić pracodawca dla osób wracających po urlopach?
  • Uprawnienia po powrocie do pracy. Jakie szczegółowe zasady i okoliczności muszą zostać wdrożone w firmie?
Lekcja 4.
Istotne zmiany przepisów w 2023 roku.
  • Regulacje w pracy zdalnej. Do czego upoważniają nowe przepisy? Jakie procedury prawne powinna wprowadzić firma?
  • Problemy w równowadze sfery prywatnej i zawodowej pracownika. Implementacja Dyrektywy Work Life Balance.
Lekcja 5.
Nieobecność pracownika w pracy.
  • Urlop wypoczynkowy. Komu przysługuje, w jakim wymiarze i jak go policzyć?
  • Okoliczności udzielania bezpłatnego urlopu. Czy pracodawca ma prawo go odmówić?
  • Zasiłek chorobowy, co się do niego wlicza?
  • Świadczenie rehabilitacyjne. Do kogo jest skierowane i jakie warunki trzeba spełnić, aby z niego skorzystać?
  • Zasiłek opiekuńczy – na czym polega?
Test sprawdzający wiedzę
MODUŁ III

HRBP Kreatorem strategii Employer Brandingu.
Działania budujące pozytywny wizerunek firmy na rynku pracy.

Julita Dąbrowska
Lekcja 1.
Czas na prawdę, czyli jak kandydaci postrzegają naszą firmę obecnie?
  • Ile wart jest tak naprawdę wizerunek organizacji na rynku pracy? Czym jest wizerunek? Przykłady wybranych firm w Polsce i na świecie.
  • Kto, co i kiedy wpływa na to, jak odbieramy daną firmę? Złote wskazówki dla HR.
  • Jak zbadać aktualny wizerunek pracodawcy? Informacje na temat pracodawcy, które już są dostępne w mediach online i offline.
  • Jak robić wiarygodny research? Analiza organizacji pod kątem tematyki, wydźwięku, zasięgu i typów kandydatów.
Lekcja 2.
Dla kogo dbamy o wizerunek firmy? Kim jest nasz idealny kandydat?
  • Tworzenie PERSONY potencjalnego pracownika. Jak przygotować opis psychologiczno-demograficzny osoby, która najlepiej pasuje do naszej organizacji?
  • Tworzenie listy tematów. MUST HAVE wiedzy na temat naszej firmy.
  • Analiza punktów styku. Gdzie możemy spotkać się z naszym kandydatem? (media, wydarzenia, miejsca, kręgi znajomych).
Lekcja 3.
Co wyróżnia nas na rynku pracy? Propozycja EVP.
  • EMPLOYER/EMPLOYEE VALUE PROPOSITION. Dlaczego jest to tak ważne w procesie kształtowania wizerunku zewnętrznego?
  • Analiza rynku pracy wśród naszych konkurentów – pracodawców. Jakie są ich listy atrybutów?
  • Definiowanie mocnych i słabych stron naszej organizacji – analiza desk research, czyli informacji już dostępnych w organizacji i wywiadów z menedżerami i pracownikami firmy.
  • Tworzenie strategii employer branding krok po kroku.
Lekcja 4.
Wdrażanie strategii w życie, czyli przygotowanie kampanii wizerunkowej.
  • Jakie są kluczowe czynniki kampanii wizerunkowej? Cel kampanii, zasięg, częstotliwość, kreacja przekazu, pożądane działanie ze strony kandydata (tzw. CTA).
  • Jak dbać o wiarygodność przekazów? Opracowywanie lub weryfikacja materiałów na stronę internetową (zakładka kariera) i opisu profili pracodawców w serwisach Facebook, LinkedIn.
  • Jak zadbać o szeroki zasięg kampanii? Analiza kanałów komunikacji: media społecznościowe, media lokalne i branżowe.
  • Jak zaangażować CEO, menedżerów i pracowników w kampanie wizerunkowe? Ambasadorzy marki – najważniejszy element kampanii.
  • Przygotowanie przekazów zewnętrznych. Jak opracować teksty i elementy graficzne do publikacji, żeby były spójne ze strategią firmy?
  • Czy warto współpracować z agencjami zewnętrznymi? Na co zwrócić uwagę przy wyborze?
Lekcja 5.
Monitorowanie przebiegu kampanii wizerunkowej, czyli co musisz wiedzieć i rozumieć.
  • Podstawowe narzędzia do monitorowania przebiegu kampanii wizerunkowych w mediach własnych. Analiza strony internetowej, profilu pracodawcy w serwisach Facebook, LinkedIn - (statystyki Google Analytics, Pixel FB).
  • Podstawowe metody monitorowania zasięgu i wydźwięku kampanii wizerunkowych (płatny i bezpłatny monitoring mediów).
  • Kiedy wiemy, że kampania wizerunkowa nie przynosi zamierzony celów? Co zrobić w tej sytuacji?
  • Podsumowanie kampanii wizerunkowej – dlaczego warto i jak przygotować analizę EX POST.
Test sprawdzający wiedzę
MODUŁ IV

HRBP opiekunem pracowników w firmie.
Budowanie doświadczeń kandydatów podczas rekrutacji i onboardingu.

Maja Gojtowska
Lekcja 1.
Doświadczenia kandydatów w procesie rekrutacji.
  • Co jest ważne w procesie rekrutacji dla kandydata?
  • Omówienie kluczowych etapów kształtujących doświadczenia w procesie rekrutacji:
    • Świadomość,
    • analiza oferty,
    • aplikacja,
    • proces,
    • decyzja.
  • Przejście przez dobre praktyki.
  • Najczęstsze błędy popełniane przez pracodawców. CASE STUDY.
Lekcja 2.
Kreowanie doświadczeń kandydatów w trakcie onboardingu.
  • Potrzeby kandydata w procesie onboardingu. Ile powinno trwać wdrożenie pracownika do organizacji?
  • Omówienie kluczowych etapów kształtujących doświadczenia w procesie onboardingu:
    • Preboarding,
    • powitanie w organizacji,
    • wdrożenie do organizacji,
    • wdrożenie stanowiskowe.
  • Przejście przez dobre praktyki z rynku.
  • Najczęstsze błędy popełniane przez pracodawców. CASE STUDY
Lekcja 3.
Mapowanie podróży kandydata przez rekrutację i onboarding.
  • Mapa podróży w komunikacji HR - omówienie założeń narzędzia. Zasady mapowania i planu wdrożeniowego.
  • Początek, koniec i kamienie milowe podróży doświadczeń.
  • Określanie potrzeb kandydata. Rozróżnianie potrzeb, oczekiwań i schematów zachowania.
  • Zdefiniowanie elementów podróży w organizacji i rekomendacje zmian.
  • Stworzenie schematu mapy podróży kandydata.
Lekcja 4.
Analityka w budowie doświadczeń kandydata w rekrutacji i onboardingu.
  • Dlaczego warto badać doświadczenia kandydatów? Co wynoszą z procesu kandydaci?
  • Najczęstsze obawy przed badaniem doświadczeń: strach, wysokie koszty, czasochłonność procesu.
  • Omówienie metod jakościowych i ilościowych badania. Metody zbierania feedbacku od kandydatów.
Lekcja 5.
Trendy kształtujące doświadczenia kandydatów w rekrutacji i onboardingu.
  • Trendy budujące doświadczenia kandydatów:
    • Hiperpersonalizacja,
    • On demand,
    • Youniverse,
    • D&I,
    • Mobilna komunikacja,
    • New employee,
    • Remote world.
Test sprawdzający wiedzę
MODUŁ V

HRBP mistrzem liczb dla biznesu.
Rola wskaźników HR w rozwoju efektywnego biznesu.

Anna Morawiec-Bartosik
Lekcja 1.
Czym jest analityka HR?
  • Znaczenie perspektywy w HR-e. Co właściwie możemy zmierzyć za pomocą wskaźników?
  • Raportowanie vs. Analizy.
  • Do czego można używać danych w HR? CASE STUDY.
  • Obawy przed korzystaniem z danych w HR-e.
Lekcja 2.
Do czego potrzebne są liczby w HR?
  • Co się dzieje z biznesem kiedy korzystamy i nie korzystamy z danych?
  • Pierwsze kroki w pracy z danymi.
  • Jak rozmawiać o danych z zarządem i biznesem?
Lekcja 3.
Najpopularniejsze wskaźniki na rynku.
  • Najczęściej wykorzystywane HR-owe KPI w Polsce. Czy rotacja, absencje i poziom zaangażowania wystarczą?
  • Miary nieefektywności – kiedy KPI prowadzą do patologii?
  • Czy wszystko da się zmierzyć? CASE STUDY.
  • Kto odpowiada za KPI – HR czy biznes?
Lekcja 4.
Jak dobrać miary do potrzeb organizacji i mojej pracy?
  • Przejście od strategii organizacyjnej do KPI w HR.
  • Tworzenie dopasowanych wskaźników – krytyczne czynniki sukcesu.
  • Praca z podręcznikiem wskaźników.
Lekcja 5.
Benchmark i wizualizacje – najczęstsze pułapki w pracy z danymi w HR.
  • Pułapki porównywania się do rynku. Co najczęściej przekłamuje dane?
  • Poziomy odniesienia – jak ustalać poziom docelowy wskaźników?
  • Znaczenie wizualizacji i prezentacji danych HR-owych – jak osiągnąć zamierzone rezultaty?
  • Złe praktyki wizualizacji danych. CASE STUDY.
Test sprawdzający wiedzę

Ile kosztuje dostęp do Akademii HRBP?

Akademia Masterclass HR Business Partner 1.0 i 2.0
 
Płatność jednorazowa
dostęp na 12 miesięcy
5998 zł netto
(7377,54 zł brutto)
Wiedza na światowym poziomie.
Najlepszej jakości materiały merytoryczne.
Wygodna i sprawdzona formuła online.
Dostęp na 12 miesięcy.
 

Najczęściej zadawane pytania

+
Czy udział w kursie daje uprawnienia zawodowe?
Nie, nie przyznajemy uprawnień zawodowych. Kurs ma charakter dokształcający. Pozwala poszerzyć i pogłębić wiedzę uczestnikom z danych obszarów tematycznych, korzystając z wiedzy najlepszych ekspertów.
+
Czy są jakieś terminy zjazdów stacjonarnych?
Nie, nie ma żadnego zjazdu stacjonarnego we wskazanym miejscu. Całość kursu opiera się na kształceniu online poprzez interaktywną platformę edukacyjną. Przystępując do kursu otrzymujesz wszystkie materiały, wykłady video, prezentacje w formie online.
+
Jeśli zdecyduję się na zakup, kiedy otrzymam dostęp do materiałów?
Dostęp do lekcji pojawi się po uregulowaniu płatności.
+
Czy otrzymam certyfikat po zakończeniu kursu?
Tak, otrzymasz 5 specjalistycznych certyfikatów po ukończeniu każdego modułu Akademii, a po ukończonym kursie Oficjalny certyfikat ukończenia Akademii HRBP.
+
Co w przypadku jeżeli mam zaplanowany wyjazd urlopowy w trakcie trwania kursu?
Cała koncepcja kursu opiera się na kształceniu online. Taka forma szkolenia pozwala uczestnikom kształcić się w dogodnym dla nich czasie.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

test