Dołącz do czytelników
Brak wyników

INFO & BUSINESS

23 marca 2020

Netto: kolejne premie i zabezpieczenia dla pracowników
Informacja prasowa, 20.03.2020 r.

50

Ponad 1500 stanowisk kasowych w sklepach Netto zostało już zabezpieczonych ekranami z pleksi, a na posadzkach pojawiły się taśmy wyznaczające odległość między stojącymi w kolejce klientami. Sieć skróciła godziny otwarcia wszystkich swoich sklepów, a także przyznała pełne premie frekwencyjne i dodatkowe nagrody dla pracowników sklepów oraz centrów dystrybucyjnych.

Praca w handlu zawsze była zajęciem wymagającym. Obecna sytuacja jest jednak nieporównywalna z niczym innym. Z jednej strony bardzo utrudniła pracownikom sklepów wykonywanie ich obowiązków, a z drugiej zmusiła ich do wykazania się wielką odpowiedzialnością za zaspokojenie ważnych potrzeb klientów. Sprzedawcy wszystkich sieci handlowych i mniejszych sklepów wykazali się prawdziwie obywatelską postawą, dbając o to, aby w ostatnich dniach klienci mogli zrobić zakupy niezbędnych produktów.

 - Nasza firma w tym najtrudniejszym okresie skoncentrowała się przede wszystkim na pracownikach – mówi Janusz Stroka, prezes Netto Polska. – Jako pracodawca jesteśmy zobowiązani do zapewnienia im maksymalnego bezpieczeństwa. Podjęliśmy decyzję o odgrodzeniu ekranami z pleksi najbardziej narażonych stanowisk pracy – czyli kas. Dzięki bardzo sprawnemu działaniu wielu działów naszej firmy błyskawicznie zainstalowaliśmy ok. 1500 ekranów przy kasach. Są obecnie już we wszystkich naszych sklepach. Wierzymy, że to rozwiązanie uchroni pracowników przed bezpośrednim zagrożeniem – dodaje.

Wszystkie sklepy zostały także zaopatrzone w jednorazowe rękawiczki dla pracowników oraz duże ilości żelu antybakteryjnego do dezynfekcji rąk. Na bieżąco dostarczane są profesjonalne środki do odkażania urządzeń kasowych oraz innego wyposażenia sklepów. Na posadzkach przy kasach pojawiły lub pojawią się w najbliższych dniach taśmy wyznaczające odległość między klientami.

Netto skróciło także o godzinę czas otwarcia swoich placówek – obecnie są one czynne od godz. 7 do 21, od poniedziałku do soboty. Dzięki temu pracownicy mają możliwość przeprowadzenia dodatkowych prac porządkowych oraz przygotowania się do pracy w warunkach zagrożenia koronawirusem.

Sieć dba jednocześnie, aby pracownicy byli jak najlepiej poinformowani o zagrożeniu – w sklepach dostępne są plakaty informacyjne, przygotowane zarówno dla pracowników, jak i dla klientów. Działania informacyjne prowadzone są także na profilach Netto w mediach społecznościowych, w newsletterze, na stronie internetowej, w aplikacji komercyjnej. Jeszcze przed wybuchem epidemii, każdy pracownik Netto mógł skorzystać z pakietu materiałów edukacyjnych oraz szkolenia e-learning dostępnego w aplikacji pracowniczej Moje Netto.

- Nie ustajemy w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań, dzięki którym praca i zakupy w naszych sklepach będą tak bezpieczne, jak to możliwe w obecnej sytuacji – zapewnia Janusz Stroka. - Dbamy jednocześnie, aby nasi pracownicy byli jak najlepiej poinformowani o zagrożeniach i dobrych praktykach, podejmowanych przez nas, aby ich chronić. Zależy nam na tym, aby wiedzieli, że nie zostali pozostawieni sami sobie. W Netto od lat dbamy o atmosferę pracy, o zdrowe, autentyczne relacje między ludźmi. Dzięki temu nasz zespół jest obecnie bardzo zjednoczony i solidarnie podchodzi do zagrożenia. Załogi sklepów, mimo ich trudnej sytuacji, pomyślały nawet o ratownikach medycznych i pracownikach szpitali – same wyszły z piękną inicjatywą przekazywania najbardziej narażonym pracownikom służby zdrowia darowizn w postaci wody i innych produktów żywnościowych. Chętnie prowadzą lokalne zbiórki produktów na terenie sklepów wspólnie z takimi instytucjami, jak choćby PCK.

Netto, jako pierwsza sieć handlowa, poinformowało o zmianie zasad przyznawania premii frekwencyjnych. Pracownicy sklepów, którzy z powodu choroby swojej lub swojego dziecka w marcu zmuszeni byli do skorzystania z prawa do usprawiedliwionej nieobecności, dostaną premie w pełnej wysokości.

Zarząd podjął także decyzję o wypłacie pracownikom sklepów oraz magazynów ekstra dodatku w wysokości 500 zł dla każdego, kto w najtrudniejszym okresie był w pełni dyspozycyjny. Osoby, które z jakichś powodów były nieobecne w pracy, otrzymają dodatek proporcjonalny do przepracowanego okresu.

Sieć zdaje sobie sprawę, że obecna epidemiczna sytuacja jest rozwojowa, dlatego nie ustaje w poszukiwaniu jak najlepszych rozwiązań, poprawiających bezpieczeństwo w sklepach.

O Netto Polska:

Sieć handlowa, która w ciągu 25 lat swojej obecności na polskim rynku, wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma ok. 400 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje duńskiemu detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.

Kontakt dla mediów:

Mariola Skolimowska
PR & Communications Manager
Netto Sp. z o.o.
+48 91 469 99 08
+48 512 408 908
e–mail: msk@netto.pl

Karolina Remiszewska
PR Account Manager
Walk PR
+48 515 292 520
e-mail: karolina.remiszewska@walk.pl

Przypisy