Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp

7 czerwca 2019

Jak drugi największy bank w Polsce korzysta z technologii i wideo w outplacemencie?

224

Do zwolnień grupowych może dochodzić z wielu powodów i niekoniecznie musi być nim zła sytuacja firmy. Może do nich dojść przy zmianie modelu biznesowego, optymalizacji procesów i adekwatnym dostosowaniu struktur organizacyjnych.

Jest to moment, w którym profesjonalista HR staje przed wyzwaniem zapewnienia odpowiedniego wsparcia i opieki nad pracownikami, w tej trudnej dla nich sytuacji.

Zobaczmy, jak podejść świadomie i odpowiedzialnie w takiej sytuacji?

W tym miejscu warto spojrzeć na dwie bardzo istotne statystyki. Pierwsza, to średni czas poszukiwania pracy w Polsce, który według badania Monitor Rynku Pracy wynosi obecnie 2 miesiące. Druga, to oczekiwania kończących swoją przygodę w firmie pracowników, z których aż 97% oczekuje pomocy od pracodawcy podczas redukcji etatów.

POLECAMY

Świadomi i dojrzali pracodawcy, decydują się na outplacement, czyli program mający na celu wsparcie zwalnianych pracowników.

Jak wygląda program outplacementowy w 2019 roku? Czy dysponując nowoczesnymi technologiami i wieloma kanałami kontaktu możemy realnie wpłynąć na poprawę sytuacji zwalnianych pracowników? Odpowiedź na to pytanie dobrze obrazuje przykład działań rozpoczętych w ostatnim czasie przez Santander Bank Polska.

# Jak Santander Bank Polska zmierzył się z programem zwolnień grupowych?

Na początku 2019 roku w Santander Bank Polska wdrożony został proces zwolnień grupowych. Objął on pracowników reprezentujących różne grupy demograficzne
i kompetencyjne, którzy w wielu przypadkach, nie zmieniali miejsca zatrudnienia w ostatnich latach. Choć ich potrzeby są często różne to wspólnym mianownikiem jest chęć aktualizacji swojej wiedzy dotyczącej poruszania się po nowoczesnym rynku pracy, który w ostatnich latach uległ znacznej transformacji i digitalizacji.

Dlatego Santander Bank Polska we współpracy z firmą szkoleniowo-konsultingową HR Embassy (www.hrembassy.pl) oraz firmą technologiczną Waywer (www.eb.waywer.com), stworzyli program micro-learningowy, którego celem jest wsparcie odchodzących pracowników w poszukiwaniu nowej pracy.

# Łatwość dostępu i odpowiednia forma przekazu kluczem do sukcesu.

Pierwszym kluczowym elementem działań było wykorzystanie odpowiedniej technologii i formy dostarczania pracownikom informacji. Najważniejsza była prostota uzyskania dostępu oraz łatwa w konsumpcji forma przekazu.

W tym celu, Santander Bank Polska, we współpracy z firmą Waywer stworzył stronę internetową, na której użytkownicy mogą zapisać się do subskrypcji wideo poradnika “Wszystko o rynku pracy”. Po zapisaniu się, przez siedem kolejnych dni automatycznie otrzymują SMS i/lub e-mail z wideo oraz materiałami dodatkowymi. Każdy odcinek dotyczy innego aspektu poruszania się po współczesnym rynku pracy.

Intuicyjna strona www oraz prosta formuła były wartością dodaną dla pracowników z różnych grup demograficznych i różnych specjalizacji.

 

# W 7 dni do nowej pracy

Kluczowym elementem całego projektu, poza technologią dystry...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy